آفتاب

کولیوند بر ضرورت بسته شدن پرونده پی ام دی ایران تاکید کرد

کولیوند بر ضرورت بسته شدن پرونده پی ام دی ایران تاکید کرد

نماینده مردم کرج در مجلس تاکید کرد: ضرورت دارد با توجه به گزارش اخیر، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هر چه سریعتر نسبت به بستن پرونده پی ام دی جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد جواد کولیوند در نطق میان دستور خود در جلسه امروز مجلس با اشاره به گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: در مورد فعالیت برنامه هسته‌ای ایران باید اشاره کرد که این گزارش سند حقانیت عدم انحراف در چرخه سوخت هسته‌ای ایران را اعلام می‌کند. اما سوال اینجاست که صرفا با اشاره به یک موضوع تحقیقاتی طی سالهای متمادی تحریم‌های بسیار ناجوانمردانه آن هم از سوی یک سازمان بین‌المللی با عدالت همخوانی دارد؟

وی خاطر نشان کرد: البته با اشاره به این که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز به عدم فعالیت ایران در ابعاد دستیابی به تسلیحات هشدار جمعی رسیده، لازم است هر چه سریعتر نسبت به بستن پرونده پی ام دی پرونده جمهوری اسلامی ایران اقدام کند.

نماینده مردم کرج در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اخیرا شاهد حرکت نابخردانه در صحنه فیزیکی خاورمیانه توسط کشورهایی که خود از تهدید کنندگان و کمک کنندگان به تروریسم بوده و هستند هستیم و اسناد کشف شده نیز حمایت این کشورها را ثابت کرده است و نمونه آن را در برخورد با تروریسم در سوریه شاهد هستیم، این حرکت روند رو به جلوی دستگاههای دیپلماسی و در صحنه عمل گره زدن به برچیدن تروریست‌های موجود در کشور سوریه را در پیش خواهد داشت.

وی تصریح کرد:‌کشورهای ترکیه، قطر و عربستان اگر به فکر بشریت و جان و مال انسان‌های بیگناه در سوریه، عراق و بحرین و یمن هستند باید مسیر عقلانی و آینده نگری نسبت به موقعیت استراتژیک خاورمیانه داشته باشند و خود را هر چه سریعتر از این برنامه بسیار پیش پا افتاده و عوام فریبانه خارج کنند. کشورهای موصوف بدانند مردم جهان بخصوص خاورمیانه از این برنامه مطلع هستند و فریب آنها را نخواهند خورد.

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور همچنین خاطر نشان کرد:‌ نباید مساله‌ی منا و قربانیان آن واقعه در حج سال 94 به فراموشی سپرده شود و دستگاه دیپلماسی و حج و زیارت کشور باید ابعاد حقوقی آن را با جدیت پیگیری کنند.

کولیوند در بخش دیگری از نطق خود اظهار کرد: آشفتگی صحنه عمل در خاورمیانه و کشورهای عراق، یمن و سوریه، بحرین، افغانستان، توسط آمریکا و انگلیس و اسراییل و عربستان و امارات و قطر، ترکیه و وابستگان آنها برای آن است که ذهن جهان اسلام از فلسطین که پاره‌ی تن اسلام است منحرف شود. وی با بیان این که جهان اسلام نباید موضوع فلسطین را هیچ گاه فراموش کند بیان کرد: تروریست واقعی در خاورمیانه، اسراییل است و ضرورت حمایت ملت‌های آزادی خواه جهان و علی الخصوص مسلمان از انتفاضه ملت فلسطین باید همیشه وجود داشته باشد.

نماینده مردم کرج در مجلس در ادامه یادآور شد: مبارزه جدی فساد اداری در دستگاه دولتی تعاونی و حتی خصوصی توسط دولت باید در دستور کار مستمر بوده و وزارت‌خانه‌های کشور، اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات و همچنین همکاری مستمر قوه قضاییه در این موضوع حائز اهمیت است.

وی همچنین بیان کرد:‌ اصلاح نظام بانکی و نظارت مستقیم بانک مرکزی یکی از اولویت‌های جدی اصلاح نظام اقتصادی است و موسساتی که در حوزه‌ی پولی و مالی کشور بدون صدور مجوز به فعالیت پرداخته‌اند باید به هر طریقی ساماندهی شوند و در این خصوص وضعیت سهامداران پدیده ثامن‌الحج و سایر موسسات دیگر مد نظر است. شایسته نیست که سیاست‌های چندگانه پولی و مالی در کشور وجود داشته باشند.

نماینده مردم کرج در مجلس در پایان بر کنترل واردات و ایجاد سیستم سالم در مجموعه گمرکات کشور تاکید کرد و افزود:‌ دولت در این خصوص وظیفه‌اش بسیار سنگین است چرا که در شکوفایی اقتصاد مقاومتی مقدماتی وجود دارد و چنانچه این مقدمات همانند توجه به تولید و مصرف داخل و توجه به مالیات و صادرات کالا رعایت نگردد، موفقیت در اقتصاد میسر نخواهد بود.

انتهای پیام

کد N1057596

وبگردی