آفتاب
یک استاد دانشگاه:

رهبری، جوانان غربی را به تضادهای موجود درباره تروریسم توجه دادند

رهبری، جوانان غربی را به تضادهای موجود درباره تروریسم توجه دادند

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد رودهن گفت: مقام معظم رهبری به جوانان غربی فرمودند که باید بر اساس یک مبانی و شناخت عمیق، ژرف و درست بنیان‌های تعامل صحیح با جهان اسلام را پی‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدابراهیم سراج در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره نامه مقام معظم رهبری به جوانان کشورهای غربی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در نامه اول خود خطاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی تاکید داشتند که جوانان تحت تاثیر القائات اسلام هراسی غرب قرار نگیرند و خودشان از منابع درست و صحیح اسلام را دریافت کنند. ایشان با این نامه جلوی هجمه‌های عظیم اسلام هراسی که از سال‌های قبل در اروپا و آمریکا در حال شکل گیری بود را گرفتند و به نوعی بیداری در جهان به وجود آوردند.

وی در ادامه با اشاره به نامه دوم مقام معظم رهبری گفت:‌ نامه دوم رهبری معطوف به چند محور است. محور اول عدم ارتباط زباله‌هایی همچون داعش با اسلام و آموزه‌های اسلامی است. به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی می‌خواهند هر آنچه در کشورشان رخ می‌دهد را به نوعی به اسلام ربط بدهند. مثل حادثه‌ای که در فرانسه رخ داد و پس از آن برخی علیه اسلام اقداماتی انجام دادند و می‌خواهند از اسلام و مسلمانان استفاده کنند تا به اهداف خود برسند. ولی رهبری در نامه خود تاکید کردند

که داعش هیچ ربطی به اسلام ندارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد رودهن عنوان کرد: مقام معظم رهبری همچنین به جوانان غربی می‌گویند که نگاه دولتمردان غرب به تروریست چگونه است یعنی آن‌ها در نگاه‌های خود و سیاست‌هایشان در رابطه با تروریسم تضادهایی دارند که می‌توان این تضادها را در چهار محور طرح کرد. ابتدا اینکه جوانان باید توجه کنند که در غرب یک سرکوب علیه پیشروترین اندیشه‌های برخاسته از مردم سالاری وجود دارد و تضاد بعدی آن‌ها برخورد دوگانه غرب با جنبش بیداری در جهان اسلام است و سوم اینکه آن‌ها از رژیم صهیونیستی علیرغم تخریب و کشتاری که دارد حمایت می‌کند و تضاد بعدی که در سیاست غرب وجود دارد تقسیم کردن تروریسم به تروریسم خوب و بد است.

سراج گفت: غربی‌ها وقتی در مورد داعش در عراق و سوریه صحبت می‌کنند یک مدل سخن می‌گویند و وقتی از تروریسم در غرب سخن به زبان می‌آورند به گونه‌ای دیگر است. مقام معظم رهبری از جوانان خواستند که نسبت به این تضادهای جامعه خود توجه کنند. همچنین رهبری در نامه خود به این امر اشاره کردند که دنیای اسلام در ابعاد وسیع همواره قربانی تروریسم بوده است و گروه‌های تروریستی از قدرت خود همواره علیه اسلام بهره برده‌اند و گروه‌هایی همچون القاعده و طالبان را به راه انداخته‌اند.

وی گفت: این نامه حاوی نکات دیگری هم بوده است مثل بررسی ریشه‌های واقعی خشونت در غرب، علت جذب برخی از اروپایی‌ها به گروه‌های تروریستی که ناشی از تغذیه فرهنگی نادرست و آلوده در جوامع غربی است، پیامد واکنش‌های عجولانه در مبارزه با تروریسم، سابقه تعامل غرب و مسلمانان با هم و نهایتا راه رسیدن به آینده‌ای روشن و امن که جوانان اروپایی باید به این نکات توجه کنند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه آزاد رودهن تصریح کرد: مقام معظم رهبری به جوانان غربی فرمودند که آن‌ها باید لایه‌های ظاهری جامعه را بشکافند و گره‌ها و کینه‌ها را بزدایند و بر اساس یک مبانی و شناخت عمیق و ژرف و درست بنیان‌های تعامل صحیح با جهان اسلام را پی ریزی کنند. اینکه رهبری در نامه خود به دولت‌های غربی هشدار داده که از آمریکا پرهیز کنند این است که آمریکا به عنوان یک دولت استکباری همواره نگاهش به همه از بالا به پایین است و غربی‌ها خود این را می‌دانند و آن‌ها هم می‌دانند که دولت آمریکا نه برای همپیمانان خود و نه برای سایر کشورها و نه برای کشور ما هرگز قابل اطمینان نیست.

انتهای پیام

کد N1057277

وبگردی