آفتاب

کارگزاران ، اصلاح طلب می مانند یا گردش به راست می کنند؟

کارگزاران ، اصلاح طلب می مانند یا گردش به راست می کنند؟

نامه نیوز نوشت:

با اینکه کارگزاران با توجه به تغییر و تحولاتی که طی سال‌های گذشته در فضای سیاسی کشور ایجاد شده است در زمره اصلاح طلبان تعریف می‌شوند اما در سینه علاقه مندان به سیاستمداران راست گرا هستند. آنها جریان اعتدالی اصول گرا را کارآمدتر از اصلاح طلبان به ویژه نیروهای نزدیک به خاتمی می‌دانند. مخالفت با سرلیستی عارف نیز به همین معناست.

کرباسچی از مخالفین سرسخت سیدمحمد خاتمی است. او حتی در جریان انتخابات سال 88 و در همایش حزب اعتماد ملی در حضور مهدی کروبی به جای انتقاد از سیاست‌های احمدی نژاد، لب به گلایه و شکایت از رفتار خاتمی و دوستانش پرداخت. کرباسچی به دلیل اینکه اعتقاد دارد خاتمی و اصلاح‌طلبان در ماجرای به زندان رفتن او در زمان شهرداری از این جریان سیاسی گلایه مند است. او حتی در جریان انتخابات سال 88 به طرفداری از مهدی کروبی وارد میدان شد. کروبی در میان اصلاح طلبان آن زمان ایران اصول گرا تر از دیگران بود.

در کنار این سخنان نباید فراموش کرد که این جریان سیاسی از دل جریان راست دهه 70 متولد شد و خود را «راست مدرن» در قبال « راست های سنتی» نامید.

[span lang='FA'] به نظر می‌رسد آنها می‌خواهند مسیر خود را از مسیر اصلاح طلبان جدا کنند و جریان سومی را در کشور ایجاد کنند. جریانی که هم اصلاح طلبان را شامل می‌شود و هم اصول گرایان را. کارگزاران که نزدیک ترین جریان سیاسی به رئیس جمهور روحانی است در تلاش است، گفتمان تازه‌ای را وارد کشور کند و باید منتظر ماند تا این جریان در آستانه انتخابات مجلس از رازهای درونی خود رونمایی کند.
[span lang='FA'] [span lang='FA']1717

کد N1057272

وبگردی