آفتاب

توقف مذاکرات واردات گاز از رژیم صهیونیستی به مصر

توقف مذاکرات واردات گاز از رژیم صهیونیستی به مصر

دولت مصر دستور توقف مذاکرات میان این کشور و رژیم صهیونیستی درخصوص واردات گاز به مصر را صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسنامه السفیر، در پی محکوم شدن مصر به پرداخت جریمه ۱.۷ میلیارد دلاری به شرکت برق رژیم صهیونیستی، اداره کل پتروشیمی مصر اعلام کرد طبق دستور دولت این کشور مذاکرات واردات گاز از رژیم صهیونیستی را به حالت تعلیق در می آورد.

اداره کل پتروشیمی مصر همچنین اعلام کرد که به حکم پرداخت جریمه از سوی مصر به رژیم صهیونیستی به دلیل توقف گاز رسانی به این رژیم اعتراض خواهد کرد.

مصر به موجب قراردادی ۲۰ ساله گاز طبیعی را به بهایی بسیار پایین تر از بهای جهانی به رژیم صهیونیستی می فروخت، اما این توافق در سال ۲۰۱۲ بعد از انفجار پی در پی خطوط لوله گاز به دست افراد مسلح در شبه جزیره سینا و اعتراضات مردمی از هم فروپاشید.

شرکت‌های توسعه گازی اسرائیل هفته گذشته از توافق با مصر برای صادرات گاز مصرفی به این کشور خبر دادند. بر اساس این توافق، اسرائیل از میدان گازی دریایی «لویاتان» به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال از طریق یک خط لوله زیردریایی، گاز طبیعی به مصر صادر می‌کند.

به گفته یک منبع در وزارت نفت مصر، شرکت‌هایی که مایل به واردات گاز از خارج هستند باید تاییدیه دولت را دریافت کنند تا این واردات در جهت منافع ملی مصر باشد و اقتصاد کشور را بهبود بخشد.

کد N1057217

وبگردی