آفتاب
رییس دانشگاه شهرکرد:

جنبش‌های دانشجویی باید فرای احزاب عمل کنند

جنبش‌های دانشجویی باید فرای احزاب عمل کنند

رییس دانشگاه شهرکرد گفت: جنبش‌های دانشجویی زمانی موفق خواهند بود، که فرای احزاب عمل کنند.

شایان شامحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در حال حاضر روند پرسشگری برای احقاق حق میان دانشجویان خوب است ولی کافی نیست.

وی با اشاره به این‌که «عموما دانشجویان، بر روی مسائل صنفی و گروهی خود تمرکز می‌کنند»، افزود: وسعت دید دانشجویان باید به سطح جامعه و حقوق مردم گسترش یافته و تعمیق داده شود و جنبش‌های دانشجویی زمانی موفق خواهند بود، که فرای احزاب عمل کنند.

وی با اشاره به این‌که «حق‌ طلبی و آگاهی‌بخشی از وظایف جنبش دانشجویی است» تصریح کرد: اگرچه جنبش دانشجویی در آگاهی‌بخشی به عموم جامعه و ایجاد گفتمان مطالبه‌گری ضعیف نشده، ولی به اوج خود هم نرسیده است و انتظار می‌رود که رفته رفته وظیفه خطیر خود را بیش از پیش احساس کرده و برای شناسایی و شناساندن افراد اصلح اقدامات لازم را در چارچوب قانون انجام دهد.

رییس دانشگاه شهرکرد تاکید کرد: چنانچه جنبش‌های دانشجویی وابستگی مادی و معنوی به احزاب سیاسی و یا کانون‌های قدرت پیدا کنند، نه تنها به انحطاط دچار خواهند شد، بلکه گاهی ممکن است مسیر خلاف حرکت انقلاب را نیز پیش بگیرند، که این بسیار خطرناک بوده و ، لازم است در همین راستا به رهنمودهای رهبر انقلاب توجه کامل داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1057199

وبگردی