آفتاب
نامزد انتخابات آمریکا:

راهبرد جنگ در سوریه باید مانند جنگ کویت باشد

راهبرد جنگ در سوریه باید مانند جنگ کویت باشد

جان کیسیک نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از کشورهای حاضر در ائتلاف ضدداعش خواست راهبردی شبیه جنگ اول خلیج فارس در پیش گیرند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، جان کیسیک نامزد حزب جمهوری خواه آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور گفت باید کشورهای جهان برای نابودی داعش ائتلافی شبیه جنگ اول خلیج فارس موسوم به طوفان صحرا تشکیل دهند.

وی گفت: اعتقاد من این است که نمی توان تنها با حملات هوایی داعش را در سوریه و کشورهای دیگر شکست داد و باید ائتلافی شبیه جنگ اول خلیج فارس علیه صدام حسین برای خارج کردن از کویت تشکیل داد.

وی از کشورهای حاضر در سوریه درخواست کرد تمام توان خود را برای نابودی داعش به کار گیرند که این امر لازمه استفاده از توان رزمی کشورها در جنگ زمینی است.

کیسیک که در حال حاضر فرماندار اوهایو است اعتقاد دارد سیستم امنیتی آمریکا در برخورد با تروریست ها از ابزارهای لازم استفاده نکرده است. وی می گوید مسئله کد گذاری اطلاعات بسیار مهم است و کنگره باید در این باره اقدام کند.

وی به تبلیغات داعش در فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت ایدئولوژی داعش نباید از طریق فضاهای مجازی منتشر شود و تنها مبارزه نظامی برای نابودی این گروهک تروریستی کافی به نظر نمی رسد.

 

کد N1057145

وبگردی