آفتاب

دبیرکل اتحادیه عرب هم تجاوز ترکیه به خاک عراق را محکوم کرد

دبیرکل اتحادیه عرب هم تجاوز ترکیه به خاک عراق را محکوم کرد

«نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب ضمن محکومیت ورود غیرقانونی نظامیان ترک به شمال عراق، اقدام سازمان ملل برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه لبنانی «النشره»، «نبیل العربی» دبیرکل اتحادیه عرب امروز یکشنبه به اقدام نظامیان ترکیه در تجاوز به خاک عراق واکنش نشان داده و آن را محکوم کرد.

بر اساس این گزارش، وی در این ارتباط تصریح کرد: ورود غیرقانونی نظامیان ترکیه به شمال عراق کاملا آشکار و غیرقابل انکار است.

دبیرکل اتحادیه عرب همچنین تلاش سازمان ملل برای جلوگیری از وقوع حوادث مشابه آنچه که در عراق اتفاق افتاده است را خواستار شد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی پیرامون اینکه آیا اتحادیه عرب می تواند در قبالی اقدامی که ترکیه انجام داده است، موضعی فراتر از محکومیت اتخاذ کند یا خیر گفت: در حال حاضر اتحادیه عرب از توانایی کافی برای پاسخ دادن به این دست از اقدامات برخوردار نیست و تنها می تواند بیانیه محکومیت صادر کند.

گفتنی است، روز گذشته حدود ۱۵۰ نظامی ترکیه ای بدون اطلاع قبلی دولت بغداد وارد منطقه «بعشیقه» واقع در نزدیکی شهر موصل عراق شدند.

دولت عراق ضمن محکومیت شدید این اقدام آنکارا آن را نقض حاکمیت ملی این کشور عنوان کرده و خواستار خروج نظامیان ترک از خاک عراق شد.

کد N1057005

وبگردی