آفتاب

دست رد نتانیاهو به ارباب آمریکایی خود

دست رد نتانیاهو به ارباب آمریکایی خود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که نتوانسته بود هشدار کلامی وزیر امور خارجه آمریکا را نیز تحمل کند، هشدار جان کری پیرامون لزوم تداوم فرایند سازش خاورمیانه را نپذیرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای پی تی ان، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز هشدار وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص پیامدهای تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین را رد کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که در جلسه امروز کابینه این رژیم در سرزمین های اشغالی سخن می گفت، نتوانست هشدارهای لفظی «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا را نیز تحمل کند و گفت: اسرائیل دو دولتی نمی شود.

نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس با تکرار ادعاهای عوام فریبانه این رژیم درباره توهم سازش در خاورمیانه ادامه داد: برای رسیدن به صلح طرف مقابل نیز باید در این راه گام برداشته و خواهان آن باشد؛ اما ما چیزی در این باره ندیده ایم.

در این راستا، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا پیشتر در موسسه «بروکینگز» خطاب به مسئولان رژیم صهیونیستی گفت: آیا آنها برای مواجهه با هرج و مرج، بی قانونی و ناامیدی که در نتیجه سقوط تشکیلات خودگردان فلسطین به وجود می آید، آمادگی دارند. راهی که در پیش گرفته اید به آینده ای صلح آمیزتر ختم نخواهد شد و تداوم این وضعیت به خشونت، دل شکستگی و ناامیدی دامن می زند. بسیاری از آنهایی که از ایده سقوط تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می کنند در واقع مخالف راه حل دو دولت هستند. تشکیل یک دولت گزینه عملی نخواهد بود و سقوط دولت خودگردان فلسطین به منزله قطع کمک های بین المللی به کرانه باختری است.   

کد N1056960

وبگردی