آفتاب

کواکبیان: امام خطر توطئه جدایی دانشجویان از سیاست را از جدایی روحانیت از سیاست بدتر می دانست

کواکبیان: امام خطر توطئه جدایی دانشجویان از سیاست را از جدایی روحانیت از سیاست بدتر می دانست

مدیرمسئول روزنامه مردم سالاری گفت: امام توطئه جدایی دانشجویان و دانشگاهیان از سیاست را از خطر توطئه جدایی روحانیت از سیاست بدتر می‌دانستند.

به گزارش خبرآنلاین، مصطفی کواکبیان با دعوت تشکل دانشجویی فرارو در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول با حضور مسوولان و اساتید این دانشگاه سخن می‌گفت به تفصیل در مورد رسالت تشکل‌های دانشجویی و وظایف دانشجویان در این مقطع زمانی سخنرانی کرد.
عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه‌طباطبایی با بیان ضرورت حضور فعال دانشجویان در عرصه مسائل سیاسی- اجتماعی و لزوم تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاستمداران بر ضرورت مشارکت فعالانه تشکل‌های دانشجویی برای ارائه لیست‌های انتخاباتی تاکید کرد و گفت: قطعا نباید دانشگاه‌ها ستادهای انتخاباتی نامزدهای انتخابات و احزاب باشد اما تشکل‌های دانشجویی می‌توانند تنور انتخابات مجلس دهم را گرم‌تر نمایند و در خارج از محیط دانشگاه تابلوی راهنمای مردم و مرجع فکری جامعه باشند.
وی با اشاره به انفجار اطلاعات در فضای مجازی گفت: متاسفانه گاهی دیده می‌شود افراد کوچه‌ و بازار از برخی دانشگاهیان و دانشجویان جلوتر حرکت کرده و از اوضاع سیاسی- اجتماعی داخلی و بین‌المللی مطلع‌تر هستند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری علاوه بر روزآمد بودن دانشجویان و تاثیرگذاری بر تصمیمات سیاستمداران و فعال شدن در عرصه انتخابات، بالا بردن فرهنگ سیاسی مردم را به عنوان چهارمین وظیفه دانشجویان دانست و گفت: نباید بگذاریم افرادی با شعارهای پوپولیستی همچون افزایش یارانه‌ها بار دیگر فضا را به دست بگیرند و ملک و مملکت را در معرض خطر قرار دهند. باید قدرت تشخیص مردم و اجتهاد سیاسی آنان آنقدر بالا برود که به تعبیر امام خمینی(ره) احدی شرعا کورکورانه رای ندهد بلکه همگان با آگاهی و شفافیت واقعا به رای و انتخاب اصلح برسند.
مدیرمسوول روزنامه «مردم‌سالاری» با اشاره به دیدگاه امام خمینی(ره) در آستانه انتخابات مجلس دوم که توطئه جدایی دانشجویان و دانشگاهیان از سیاست را از خطر توطئه جدایی روحانیت از سیاست بدتر می‌دانستند از دانشجویان خواستند به عنوان وظیفه پنجم علاوه بر تشویق مردم برای حضور در انتخابات حتما ملاک‌ها و معیارهای انتخاب اصلح را برای مردم روشن کنند.
کواکبیان دستاوردهای مشارکت حداکثری را قطعا به نفع مردم و انقلاب و نظام دانستند و تحول در ترکیب مجلس را که 12 سال در دست اصولگرایان بوده را یکی از ثمرات حضور گسترده مردم قلمداد نمودند.
شاید عده‌ای باورشان آمده است که مجلس ملک طلق آنان باید باشد و به عنوان شغل همواره باید در این خانه ملت جاخوش کنند.
کواکبیان با اشاره به سند چشم‌انداز 1404 گفت: ما فقط ده سال فرصت داریم کشور اول منطقه و دهمین کشور دنیا باشیم. آیا با این ریل‌گذاری مجالس سه دوره گذشته که در دست اصولگرایان بوده است می‌توانیم به چنین نقطه اوج صعود کنیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم گفت: باید برای مردم توضیح داده شود چه کسانی علی‌رغم تایید برجام از سوی مقام معظم رهبری همچنان بر طبل مخالفت با آن می‌کوبند و صرفا با شعارهای عوام‌گرایانه می‌خواهند از طریق امکانات مالی از مردم رای بگیرند و با ریخت و پاش و توزیع چلوکباب شرایطی به وجود آورند به جای آنکه موکلان به دنبال وکلا بگردند برعکس الان وکلا دنبال موکلان می‌گردند.
رئیس فراکسیون دانشگاهیان مجلس هشتم از عموم دانشگاهیان و نخبگان جامعه در پایان خواست از حضور جدی برای کاندیداتوری در عرصه انتخابات مجلس دهم دریغ نکنند تا مجلس به جایگاه تخصصی و واقعی خویش ارتقا یافته و همواره در راس امور باقی بماند.


29213

 

کد N1056938

وبگردی