آفتاب

پیام آیت‌الله صافی به کنفرانس اربعین امام حسین(ع) در آلمان

پیام آیت‌الله صافی به کنفرانس اربعین امام حسین(ع) در آلمان

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پیامی به کنفرانس بین‌المللی اربعین امام حسین(ع) و رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن(ع) در کشور آلمان گفت: اسلام دین صلح، خیرخواه همه جهانیان و راهبر صحیح برای همه انسان‌های در جستجوی راه مطمئن و زلال و شفاف است.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در پیامی به کنفرانس بین‌المللی اربعین امام حسین(ع) و رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن(ع) در کشور آلمان گفت: اسلام دین صلح، خیرخواه همه جهانیان و راهبر صحیح برای همه انسان‌های در جستجوی راه مطمئن و زلال و شفاف است.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

«بسم الله الرّحمن الرّحیم، الحمدلله ربّ العالمین والصّلوة والسّلام علی حبیب الله العالمین وافضل السّفراء المقرّبین أبی القاسم المصطفی محمّد وعلی آله الطیّبین الطاهرین سیّما بقیة الله فی الارضین. قال الله الحکیم: 'وَمَا أَرْسَلْنَاکَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ'؛ السّلام علیکم و رحمةالله وبرکاته

عرض ادب و احترام دارم به عزیزان محترم شرکت کننده در این جلسه نورانی. امیدوارم که انوار قدسیه و عنایات رحمانیه به واسطه فیض وسائط الهیه، حضرات معصومین علیهم السّلام شامل این مجلس باعظمت گردد و کمال استفاده از آن برده شود.

ایّام را که مصادف است با سالروز رحلت پیامبر اکرم حضرت محمّد بن عبدالله(ص) و شهادت حضرت امام مجتبی و امام رضا علیهما آلاف التحیّة والثّناء به ساحت مقدس حضرت بقیّةالله الاعظم (عج) و به شما حضار گرامی تسلیت گفته و یاد بزرگترین اجتماع بشری در عصر جدید یعنی اربعین سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله الحسین(ع) را گرامی می‌داریم.

وجود مقدس حضرت نبی اکرم، جامع عظمت‌های انسانی و بزرگواری‌های یک انسان بی مانند بود که شرح آن همه عظمت در یک پیام و یک کتاب امکان ندارد. اگر لقب قهرمان مناسب مقام رفیع و بلند انبیاء باشد باید آن حضرت را همان طور که مورخ شهیر (توماس کارلایل) گفته در بین تمام پیامبران، یگانه قهرمان خواند و ایشان را در همه عظمت‌ها، قهرمان یگانه و موفق و بی نظیر بخوانیم که مهم‌تر از همه عظمت‌ها، عظمت در رسالت و دعوت می‌باشد.

در میان دعوت کسانی که در تاریخ بشر برای اصلاحات اجتماعی یا انقلابات بنیادی قیام کرده‌اند دعوتی عالی‌تر و رسالتی انقلابی‌تر و جامع‌تر از رسالت پیامبر اسلام نبوده است.

اساس عظمت دعوت پیامبر عالیقدر اسلام، دعوت به توحید و یکتاپرستی است که در کلمه طیبه «لا اله الّا الله» خلاصه می‌شود. کلمه‌ای که از آن ارزنده‌تر و آزادی بخش‌تر و روشن‌تر و نجات دهنده‌تر نیست. کلمه‌ای که در آن تمام برابری‌ها و برادری‌ها و الغاء امتیازات پوچ و موهوم نهفته است، کلمه‌ای که به گفته گوستاولوبون دانشمند مشهور فرانسوی در کتاب (تمدن اسلام و عرب) در بین ادیان، تاج افتخاری است که فقط بر سر اسلام قرار دارد، کلمه‌ای که استثمار و استضعاف را محکوم و ریشه کن می‌سازد، کلمه‌ای که اعلان آزادی بشر و حقوق انسان‌هاست، کلمه‌ای که دانشمندان با انصاف در مقابل آن خاضع و خاشع هستند و امتیازات نژادی و قبیله‌ای را الغاء می‌کند.

آری؛ حقیقت دعوت حضرت ختمی مرتبت(ص) دعوت به عدل و احسان و نیکی است که قرآن می ‌رماید: «إِنَّ اللهَ یأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالْإِحْسَانِ» و حقیقت آن زنده نمودن مکارم اخلاق و محاسن آداب و احیاء روش‌های نیک و پسندیده انسانی می‌باشد که فرمود: 'بُعِثْتُ‏ لِأُتَمِّمَ‏ مَکَارِمَ‏ الْأَخْلَاق'.‏

آری او پیامبر مهربانی‌ها و خوبی‌هاست، او الگوی بزرگ شرافت و انسانیت است و اوست که مردم را به صفا و صمیمیت و برادری و مساوات و عمل صالح دعوت می‌کند و اوست که مردم را به توصیه به حق و سخن حق گفتن و راست گفتن و صداقت در رفتار و مشی زاهدانه و تواضع و فروتنی با دیگران و مخالفت با تکبر و بزرگ منشی و فخرفروشی دعوت می‌نماید؛ و بالاخره باید گفت او پیامبر رحمت برای جهانیان است و افسوس و هزاران افسوس که این چهره نورانی را امروز تعدادی جاهل و مغرض که فرسنگ‌ها با پیامبر رحمت فاصله دارند، چهره‌ای خشن و بداخلاق نشان داده و به اسلام و قرآن و پیامبر عالیقدر ظلم و جفا می‌کنند.

در مقابل، وظیفه ما سنگین است، مسلمانان باید دنیا را به آیین نجات بخش اسلام توجه دهند که قرآن می‌فرماید: 'الصُّلْحُ خَیرٌ'. اسلام دین صلح است، خیرخواه همه جهانیان و راهبر صحیح برای همه انسان‌های در جستجوی راه مطمئن و زلال و شفاف می‌باشد. حقیقت این دین مبین در کلمات و بیانات پیامبر عالیقدر و امامان معصوم علیهم السلام تبیین شده است که پیامبر(ص) فرمودند: اگر می‌خواهید گمراه نشوید تا روز قیامت، از قرآن وعترت پیروی نمایید، که حیات واقعی انسان‌ها در پیروی از آنها می‌باشد.

از اساتید محترم و عزیزان شرکت کننده در این همایش با عظمت و از برگزارکنندگان مخلص آن تقدیر و تشکر نموده و از خداوند متعال خواهانم که همگان در ظل عنایات حضرت ولی الله الاعظم امام زمان ارواح العالمین له الفداء در کسب فضایل وانجام وظایف، موفق و موید باشند. و آخِرُ دَعوانا اَنِ الحمدُ لله ربِّ العالمین.»

بر اساس این گزارش کنفرانس بین‌المللی اربعین امام حسین(ع) و رحلت حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در شهر گلزن کیشان آلمان توسط مرکز اسلامی امام علی(ع) و با حضور دانشمندان، پژوهشگران و محققانی از کشورهای مختلف اروپا و با شرکت ملیت‌های مختلف مردم برگزار شد.

انتهای پیام

کد N1056902

وبگردی