آفتاب

‌کشف مشروبات الکلی، داروهای روان گردان و سیگار قاچاق در گنبدکاووس

‌کشف مشروبات الکلی، داروهای روان گردان و سیگار قاچاق در گنبدکاووس

‌با تلاش ماموران انتظامی و هنگ مرزی اترک گنبدکاووس مقادیر قابل توجهی مشروبات الکلی، قرص و داروهای روان گردان، سیگار قاچاق و گیرنده ماهواره در این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سرهنگ دوم محمدرضا ممشتی رئیس پلیس آگاهی گنبدکاووس روز یکشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان گفت: با تلاش ماموران انتظامی در سه ماه گذشته مقدار یک هزار و 264 لیتر مشروبات الکلی، یک هزارو 698 دستگاه گیرنده ماهواره، 808 حلقه لوح فشرده غیرمجاز، 470 پاکت سیگار، 28 قبضه سلاح شکاری و یک هزار و 814 بسته قرص ترامادول کشف و ضبط شد.

‌سرهنگ محمدرضا سراوانی، جانشین فرمانده هنگ مرزی اترک نیز دراین جلسه از کشف 415 هزار نخ سیگار قاچاق، چهار و نیم کیلوگرم مواد مخدر، 9 قبضه سلاح شکاری، 18 هزارو 222 عدد دارو و قرص روان گردان از ابتدای امسال تاکنون توسط ماموران هنگ مرزی خبر داد و گفت: دراین خصوص 129 نفر دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

مهیار کلوی معاون شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز دراین جلسه، کم فروشی و گرانفروشی را از مهمترین تخلفات داروخانه‌های این شهرستان اعلام کرد و گفت: امسال برای شش داروخانه متخلف در این زمینه تشکیل پرونده شده که تاکنون برای سه پرونده رای صادر شده است.

وی افزود: شهروندان گنبدی می‌تواند گزارش کم فروشی یا گرانفروشی داروخانه‌ها را با شماره تلفن 33294514 و 33225356 گزارش دهند.

محمودرضا دنکوب رئیس اداره تعزیرات حکومتی گنبدکاووس نیز دراین جلسه از تشکیل 70 فقره پرونده درحوزه قاچاق کالا و ارز در این شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون 90 درصد این پرونده‌ها منجر به صدور رای شامل ضبط کالا و جزای نقدی شده است.

‌هادی قزلسفلی، سرپرست شرکت پخش فرآورده‌های نفتی گنبدکاووس نیز دراین جلسه از کشف 620 لیتر بنزین و یک هزارو 140 لیتر نفتگاز خارج از شبکه توزیع خبر داد و گفت: علاوه بر این از ابتدای امسال تاکنون بر 9 میلیون لیتر سوخت نفتگاز موجود در باک تریلی‌های ترانزیت داخلی و خارجی عبوری از کمرگ اینچه برون نظارت و از محل ما به التفاوت قیمت سوخت در مجموع حدود 60 میلیارد ریال به حساب خزانه ملی واریز شده است.

شهرستان گنبدکاووس باافزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع شده است و از سمت شمال با کشور ترکمنستان دارای مرز مشترک بوده و گمرک اینچه برون به عنوان تنها مرز خاکی این استان با ترکمنستان در حوزه جغرافیایی گنبدکاووس واقع است.

انتهای پیام

کد N1056888

وبگردی