آفتاب
پیرموذن با گرامیداشت روز دانشجو؛

رفتارهای غیرقانونی تشنج‌آفرین در مراسم سخنرانی دانشگاه‌ها انجام نشود

رفتارهای غیرقانونی تشنج‌آفرین در مراسم سخنرانی دانشگاه‌ها انجام نشود

کمال‌الدین پیرموذن نماینده اصلاح طلب مجلس با ابراز امیدواری از نبود رفتارهای فراقانونی و غیرقانونی تشنج‌آفرین در مراسم سخنرانی دانشگاه‌ها بر لزوم برخورد با بهانه جویی‌ها، دام‌گستری‌های گروه‌های خودسر و جریان‌های افراطی در دانشگاه‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) پیرموذن در متنی که در کانال تلگرام خود به مناسبت 16 آذر منتشر کرده، نوشته است:

«16 آذر روز دانشجو، یادآور روز روحیه ضد مثلث شوم استعمار، استبداد و استثمار جامعه دانشجویان کشور، فرصتی مغتنم برای ادای احترام و تکریم نسبت به منزلت والای آگاهی بخشی، خردورزی و دانش اندوزی در جامعه است. این روز خجسته یادآور خروش اعتراض دانشجویان در برابر دیکتاتوری شاه را به تمامی دانشجویان عزیز صمیمانه تبریک می‌گویم.

امیدوارم مطالبات بحق سیاسی و صنفی دانشجویان بجد مورد توجه و رسیدگی صاحب منصبان قرارگرفته و دانشجویان همواره در کانون توجهات آنان قرار گیرند و مراسمات سخنرانی در دانشگاه‌ها بخوبی در کمال آزادی در قالب مفاد قانون اساسی برگزار شود و با پاکسازی عناصر تندرو و خودسر و پرخاشگر در دانشگاه‌ها، رفتارهای فراقانونی و غیرقانونی تشنج‌آفرین در مراسمات سخنرانی دانشگاه‌ها صورت نپذیرد. عموم مسئولین امر بجد از حقوق دانشجویان صیانت کنند و با رفتارهای خودسرانه و عناصر اخلال‌گر خود حق پندار مجدانه برخورد قاطع بعمل آورند.

بی‌تردید دانشگاه‌ها همواره در عرصه مقدرات جامعه ما جایگاهی برجسته و تاثیرگذار داشته و البته این نقش در برهه‌های حساس و سرنوشت ساز همچون پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و حماسه‌های سیاسی، فراموش نشدنی و نمایان‌تر است. این مصداق بارز همان تعبیر بلند حضرت امام خمینی (ره) است که دانشگاه را مبدا تحولات قلمداد کردند. از این رو در موقعیت بسیار حساس کنونی داخلی و خارجی کشور، حضور فعال و پرنشاط‌تر دانشگاه و نقش‌آفرینی کارسازتر آنان در عرصه‌های گوناگون خاصه انتخابات‌های پیش رو به مثابه یک خواست ملی تلقی می‌شود.

معتقدم هیچ جنبه‌ای از ابعاد علمی، فرهنگی و سیاسی منزلت دانشگاه نباید فدای جنبه دیگر شود. دانشگاه همواره می‌باید کانون دانش پژوهی، خردورزی، ژرف‌اندیشی، نقد و روشنگری اندیشمندانه باشد و هر عامل محدود کننده و اخلالگر در این نقش‌آفرینی مغایر مصالح نظام و منافع ملی تلقی می‌شود. بی‌تردید فضای عمومی حاکم بر دانشگاه‌ها و رویکرد اکثریت قاطع دانشجویان و همت عمومی تشکل‌های اصیل دانشجویی در راستای اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحقق خواسته های بحق ملی است و بنابراین می‌باید با نگرش اعتماد آمیز و امید بخش و خوش بینانه تمامی علاقه مندان به سرنوشت نظام مواجه گردد و هر اقدامی که شکاف میان نظام و مردم و بویژه دانشجویان بینجامد ضربه به انقلاب اسلامی است.

ظاهرا بهانه‌جویی‌ها، دام‌گستری‌های گروه‌های خودسر و جریان‌های افراطی ناآگاهانه و آگاهانه در حق دانشگاه و دولت پایانی ندارد و بایستی بجد برخورد لازم بعمل آید و دانشگاه باید تاثیر گذاری خویش درجامعه را حفظ کنند . حرکت متعهدانه دانشجویی نشان می دهد که از بلوغ و عقلانیت کافی برخوردار است و بایستی با هرگونه افراطی گری و خشونت آفرینی با هر نام و شعار در محیط های دانشجویی در برابر حق و مطالبات و مراسمات دانشجویان برخورد قاطع و عاجل صورت پذیرد.»

انتهای پیام

کد N1056881

وبگردی