آفتاب

مقتدی صدر: تهدید زائران بحرینی بیانگر تفکر داعشی آل خلیفه است

مقتدی صدر: تهدید زائران بحرینی بیانگر تفکر داعشی آل خلیفه است

در پی تهدید رژیم آل خلیفه به تحت پیگرد قرار دادن زائران بحرینی که در مراسم اربعین حسینی در کربلا شرکت کردند، مقتدی صدر تاکید کرد که چنین تهدیداتی به معنای حمایت آل خلیفه از تفکر داعشی و حمایت علنی از تروریسم است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق درباره تهیه لیست زائران بحرینی از سوی رژیم آل خلیفه و تهدید به تحت پیگرد قرار دادنشان گفت: این اقدام خصلت دولت‌های طایفه گرا و ظالم است که به دروغ دموکراسی و آزادی نامیده می‌شوند.

وی گفت: اگر مقامات بحرین تهدید ظالمانه خود را عملی کنند ما نیز به آن‌ها پاسخ خواهیم داد. زیارت پسر دختر رسول خدا (ص) در هیچ یک از ادیان و مذاهب جنایت محسوب نمی‌شود. اگر این‌ها تهدیدات خود را عملی کنند این به معنای حمایتشان از تفکر گمراه کننده داعشی و حمایت آشکارا از تروریسم است.

استان کربلای عراق اخیرا میزبان میلیون‌ها زائر حسینی از جمله زائران بحرینی در مراسم روز اربعین بود.

مقتدی صدر همچنین در واکنش به اظهارات یکی از نمایندگان حزب دموکرات کردستان عراق که گفته بود عراق از هرگونه کمکی حتی اگر از جانب اسرائیل باشد، استقبال می‌کند، گفت: باید چنین مسئولی را محاکمه کرد و در برابر اظهاراتی که ایراد کرده نباید سکوت کرد.

وی گفت: چنین اظهاراتی به وجهه اقلیم کردستان و بغداد لطمه می‌زند.

رسانه‌های عراقی روز شنبه اظهاراتی را از شاخوان عبدالله، نماینده ائتلاف کردها و عضو حزب دموکرات کردستان عراق منتشر کردند که گفته بود هرگونه کمکی که به عراق شود حتی از جانب اسرائیل را می‌پذیرد.

انتهای پیام

کد N1056755

وبگردی