آفتاب
نظر مردم انگلیس در مورد برنامه های نظامی کامرون؛

حمله به داعش امنیت بریتانیا را کاهش می دهد

حمله به داعش امنیت بریتانیا را کاهش می دهد

بحث حمله جنگنده های انگلیس به مواضع داعش در سوریه همچنان داغ است و یکی از نظرسنجی های انجام شده در بریتانیا نشان می دهد که اغلب مردم معتقدند با این کار دولت کامرون، امنیت آنها کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندیپندنت، نظرسنجی که توسط موسسه YouGov انجام شده نشان می دهد که فقط ۱۴ درصد مردم انگلیس فکر می کنند با حمله به مواضع داعش در سوریه، امنیت آنها افزایش می یابد.

در این میان ۳۴ درصد مردم انگلیس نیز اعتقاد دارند که حمله به مواضع داعش امنیت مردم بریتانیا را کاهش می دهد.

نکته جالب در مورد این نظرسنجی آن است که با وجود هزینه های تبلیغاتی گسترده ای که دولت انگلیس برای متقاعد کردن مردم و نمایندگان پارلمان این کشور انجام داده، ۴۳ درصد مردم انگلیس اعتقاد دارند حمله به مواضع داعش در سوریه تغییری در اوضاع امنیتی انگلیس نخواهد داشت.

به گزارش مهر، سال ۲۰۱۵ میلادی را باید یکی از خونین ترین سال های تاریخ  برای اروپا نامید و در میان کشورهای اروپایی فرانسه و انگلیس به دلیل سیاست های خاص رهبران خود با بیشترین حوادث تروریستی در این سال مواجه بوده اند.

برای مثال «دیوید کامرون» نخست‌ وزیر انگلیس، می‌گوید هفت مورد توطئه برای انجام حملاتی، در سال گذشته میلادی خنثی شده است. دست‌ کم در یکی از موارد قرار بود مهاجم یا مهاجم‌های احتمالی از چاقو برای حمله به شهروندان استفاده کنند و شب گذشته نیز متروی لندن شاهد وقوع یک حمله جدید بود که بر اساس اعلام پلیس انگلیس این یک حمله تروریستی بوده است.

ماجرا از این قرار است که مردی در متروی شرق لندن در حالی‌که بنا بر گزارش‌ها فریاد می‌زد «این به خاطر سوریه است»، با چاقو سه نفر را زخمی کرده است. پلیس لندن پس از بازداشت مهاجم گفت اقدام او را «حمله‌ای تروریستی» در نظر می‌گیرد.

ریچار والتون، رئیس مرکز ضدتروریستی پلیس لندن، به خبرنگاران گفته است «ما این واقعه را به عنوان یک اقدامی تروریستی در نظر می‌گیریم.»

کد N1056738

وبگردی