آفتاب

هشدار صلیب سرخ درباره وقوع فاجعه‌ای انسانی در سوریه همزمان با فرارسیدن سرما

هشدار صلیب سرخ درباره وقوع فاجعه‌ای انسانی در سوریه همزمان با فرارسیدن سرما

کمیته بین المللی سازمان صلیب سرخ نسبت به وخامت شرایط انسانی در سوریه همزمان با آغاز فصل زمستان هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، مدیر منطقه‌ خاورمیانه و خاورنزدیک کمیته بین المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای با اشاره به آغاز فصل سرما و اینکه در درگیری‌های پنج سال اخیر در سوریه به بخش وسیعی از تاسیسات زیربنایی این کشور آسیب رسیده،‌ اعلام کرد که با کاهش درجه دما تا زیر صفر، صدها هزار تن در این کشور مجبور هستند با ساده‌ترین تجهیزات زندگی کنند.

مدیر منطقه‌ای صلیب سرخ در این بیانیه تاکید کرد: وضعیت انسانی در سوریه فاجعه بار بوده و هر روز وخیم‌تر می‌شود. مردم سوریه که از هیچ امکاناتی برخوردار نیستند، در روزهای آتی با زمستان بسیار سردی رو‌به‌رو خواهند شد. ما نیاز داریم که راه‌های دسترسی به آنها را بهبود بخشیم تا بتوانیم به ضعیف‌ترین گروه‌ها کمک‌رسانی کنیم. این وضعیت برای بسیاری از مردم سوریه بسیار خطرناک است.

در ادامه این بیانیه آمده است: بیش از 12 میلیون سوری از جمله 5.5 میلیون کودک به کمک‌های فوری نیاز دارند. تاکنون بیش از چهار میلیون سوری از این کشور فرار کرده و نزدیک به هشت میلیون تن دیگر در داخل این کشور آواره هستند که بیشتر آنها بارها مجبور به کوچ شده‌اند.

این مسئول سازمان صلیب سرخ افزود: بسیاری از پناهجویان سوری در کشورهای همسایه مثل اردن و لبنان در شرایطی هولناک زندگی می‌کنند و با کاهش درجه دما یافتن مکانی گرم برای آنان بسیار دشوار خواهد بود. از آنجایی که نمی‌دانند فردا برای آنان چه رقم خواهد زد و یا اینکه آیا روزی امکان بازگشت‌شان به سوریه فراهم خواهد شد یا نه، سرگردان هستند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در عین حال اعلام کرد که اقداماتی را در راستای بهبود شرایط مردم سوریه در نظر گرفته شده که از جمله آنها می‌توان به توزیع لباس‌های گرم و زمستانی برای 300 هزار کودک شش ماهه تا 9 ساله اشاره کرد.

این سازمان تلاش‌هایی نیز برای بهبود وضعیت معیشتی در ده‌ها مرکز اسکان جمعی و دیگر اماکن که پذیرای آوارگان هستند، انجام داده است.

از ابتدای سال جاری میلادی کمیته بین المللی صلیب سرخ با همکاری هلال احمر سوریه مواد غذایی را در میان بیش از هفت میلیون سوری توزیع کرده و همچنین 15 میلیون سوری در سراسر این کشور از طرح توزیع آب آشامیدنی بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1056652

وبگردی