آفتاب
زاکانی در دانشگاه تربیت مدرس:

سناریوی هاشمی برای اصولگرایان / گزارش آمانو سیاه است

سناریوی هاشمی برای اصولگرایان / گزارش آمانو سیاه است

نماینده مردم تهران با بیان اینکه گزارش اخیر آمانو سیاه ترین گزارشی است که تا امروز علیه ایران داده شده است، گفت: مسئولین با پرهیز از شتابزدگی ثناگوی گزارش آژانس نباشند.

به گزارش خبرنگار مهر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشستی با عنوان «مطالبه گری حق دانشجو است» که صبح امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، با اشاره به موضوع پی ان دی و گزارش اخیر آژانس اتمی اظهار کرد: بحث پی ان دی در واقع یک ادعای اولیه بود برای تمام رخدادهای ۱۲ سال گذشته که مطابق همین ادعاها (که براساس گزارش های منافقین تهیه شده بود) آمریکایی ها و اروپایی ها فشارهای خود را به ملت ایران وارد کردند.

وی افزود: آمانو که به ایران آمد ما در کمیسیون برجام با وی جلسه ای گذاشتیم و قرار است ظرف این هفته متن این جلسه را در اختیار رسانه ها قرار بدهیم تا معلوم شود که چه سوالاتی را پرسیدیم و چه پاسخ هایی را دریافت کردیم.

زاکانی ادامه داد: آمانو در آن جلسه به ما گفت تا پایان سال میلادی پرونده پی ان دی را خواهد بست و سیاسی کاری نخواهد کرد اما گزارش اخیر وی سیاه ترین گزارشی است که تا امروز علیه ما داده شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آژانس در گذشته می گفت قبل از سال ۲۰۰۳ در ایران یک ساختاری برای رسیدن به بمب اتم و استفاده غیر صلح آمیز شکل گرفته است و اعلام کردند محاسبات کامپیوتری و مدل سازی ایران در همین مسیر بوده است.

آمانو ادعاهای گذشته خود را دوباره مطرح کرد

وی اضافه کرد: آمانو بازدیدهایی را در زمینه ادعای وجود مخزن انفجاری در پارچین انجام داد و سپس گفت که با یک چنین چیزی مواجه نشده است اما احتمال می دهند که چنین مخزن انفجاری وجود داشته اما ممکن است جا به جا و منتقل شده باشد.

زاکانی با بیان اینکه آمانو ادعاهای گذشته خود را مجددا در یک گزارش تلخ دیگر مطرح کرده است خاطرنشان کرد: این ادعاها بدون هیچگونه دلایلی مجددا طرح شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در بخش سفید این گزارش اعلام کردند که از سال ۲۰۰۹ به بعد هیچ انحرافی در تولیدات هسته ای ایران شکل نگرفته است. دوستان مذاکره کننده ما هم بسیار مشتاقانه با آن برخورد کردند و آن را نشانه تبرئه ما و بسته شدن پرونده پی ان دی دانستند.

وی گفت: اولا در این گزارش خیلی صریح اعلام شده که تمام ادعاهای قبلی ایران دروغ بوده است، نکته دوم اینکه حدسیات و ادعاهای غربی ها درست بوده است، نکته سوم به این موضوع اشاره دارد که وقتی این ادعاها درست بوده و تمام جنایات و تحریم های آنها علیه جمهوری اسلامی توجیه پذیر است و اتفاقا مواجهه سخت گیرانه در برجام و استثنا کردن ایران هم طبق این گزارش توجیه منطقی دارد.

زاکانی تصریح کرد: اگر شورای حکام ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) به این جمع بندی برسد و پرونده پی ان دی را ببندد این اتهامات نقطه سیاهی است که در پرونده ایران باقی می گذارد و در آینده هر ادعایی در مورد ایران انجام دهند می توانند باعث تحمیل فشار بیشتر در ما شوند.

نگاه همراه با سوء ظن آژانس نسبت به ایران/پرونده PMD بسته خواهد شد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: آمانو با این گزارش نشان داد که نگاه فعلی آژانس مانند نگاه های قبلی دارای سوءظن است و مستقل نیست. ما در ایران از آمانو خواسته بودیم که متعهد باشد آنچه را که دریافته است منتشر کند و تحت تاثیر آمریکا و لابی های صهیونیست ها عمل نکند اما متاسفانه به تعهداتش عمل نکرد.

وی با تاکید بر اینکه بنده معتقدم آنها به سمت بسته شدن پرونده ایران در موضوع پی ان دی حرکت خواهند کرد گفت: آنها علاقه ندارند انسدادی در مسیر جمع آوری سرمایه هایشان در برجام به وجود آید و این نقطه سیاه را بدون هیچگونه دلیلی در پرونده ما حفظ خواهند کرد تا در آینده هر کاری خواستند علیه ما انجام دهند و بهانه های خود را توجیه پذیر کنند چراکه برجام این ظرفیت را در اختیار آنها قرار داده است.

زاکانی خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که مسئولین یک مقدار خویشتن دار باشند و منافع ملی را دستاویز بازی های سیاسی نکنند. اینکه ما تنها ثناگوی گزارش آژانس باشیم حرکتی شتابزده است که متاسفانه برخی مسئولین انجام می دهند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله گزارش آژانس هم متاسفانه در حال فدا شدن هیاهوهای سیاسی می شود. من معتقدم رفتار نادرست آمانو باید با یک مواجهه درستی از سوی دستگاه سیاست خارجی پاسخ داده شود و مسئولین از شتابزدگی در مواجهه با آن دوری کرده و چند سال آینده را مشاهده کنند.

در سال 92 به بی تدبیری کاندیداهای اصولگرا باختیم

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا قرار است اصولگرایان همان رفتارهای سال ۹۲ که منجر به شکست آنها در انتخابات شد را در مورد انتخابات آینده مجلس پیاده کنند، گفت: ما در سال ۹۲ به بی تدبیری دوستانی که در صحنه بودند و کسانی که از آنها پشتیبانی می کردند باختیم، یعنی ۴ نفر اصولگرا در صحنه باقی ماندند و یک نفر با آنها رقابت می کرد و عملا این ۴ نفر به یکدیگر پرداختند.

زاکانی افزود: این یک سناریویی دقیق و طراحی شده برای اصولگرایان بود و امروز هم همین سناریو در حال پیاده سازی است.

بازی در سناریو دوم خردادی ها دور از شأن ناطق نوری است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنده خبر دارم که آقای هاشمی رفسنجانی و رئیس دولت اصلاحات تدبیر کردند تا اصولگرایان را از وحدت و اسنجام بیرون بکشند.

وی خاطرنشان کرد: این نقشه ای را که بیان کردند تا امثال آقای ناطق نوری میدان داری کنند نقشه ای است که عناصر دوم خردادی کشیدند و در واقع این افراد به یک نوعی در سناریویی بازی می کنند که برایشان نوشته شده است. ما بازدید از سناریویی آنها را دون شأن این افراد می دانیم.

زاکانی افزود: هرکسی امروز سبب شکاف در مجموعه جریان اصولگرایی بشود آب به آسیاب کسانی می ریزد که فردا از روی خود این افراد برای قدرت خواهند گذشت و این مسئله کاملا مشخص است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما امروز در حال حرکت به سمت وحدت هستیم علاوه بر اینکه وحدت یکی از مولفه ها برای پیروزی است و همه مولفه ها نیست. باید دقت کنیم چه خصوصیتی از ما می تواند مورد اقبال مردم قرار بگیرد. یعنی آن عنصر شایسته ای را معرفی کنیم که اکثریت مردم قبول داشته باشند.

وی با تاکید بر پرهیز از حرکت به سمت ایجاد فضای التهاب آفرین گفت: برخی از التهابات رخ داده التهاباتی است که خودساخته است و کسانی که التهاب آفرینی می کنند آب به آسیاب کسانی می ریزند که می خواهند خلاف جریان اصولگرایی گام بردارند.

ادامه دارد...

کد N1056545

وبگردی