آفتاب

بیانیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در محکومیت اقدامات عناصر افراطی

بیانیه مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در محکومیت اقدامات عناصر افراطی

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در محکومیت اقدامات عناصر افراطی بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است:

نزدیک شدن به موعد انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، جوش و خروش خاصی را در میان سیاسیون، احزاب و اقشار مختلف مردم به ویژه دانشجویان به راه انداخته است و نوید خلق حماسه‌ای دیگر همچون دوم خرداد سال 1376 و 24 خرداد سال 1392 این بار در اسفند ماه را می‌دهد. اقشار مختلف جامعه عزم خود را برای اصلاح روند کنونی حاکم بر مجلس و سپردن کرسی‌های با ارزش آن به نخبگان عرصه‌های سیاست، اقتصاد، فرهنگ و ... که نماینده به حق و دلسوز مردم باشند، جزم کرده‌اند و بی‌شک با حضور حماسی خود راه را بر ورود حامیان منافع جریان‌های تندرو و نالایق سد خواهند کرد.

اما گویی این عزم همگانی برای مشارکت در انتخابات پیش رو به مذاق برخی جریان‌های خاص خوش نیامده است. این افراد که مرگ سیاسی خود را در مشارکت پرشمار مردم آگاه در انتخابات پیش رو، و نیز حیات خود را در تحریم انتخابات توسط مردم می‌بینند، تلاش دارند با نا امید کردن مردم از مشارکت‌های سیاسی به اهداف خود دست یابند.

مجمع اسلامی دانشجویان امیرکبیر به شدت این دست اقدامات غیرقانونی و خودسرانه این گروه‌های تندرو را محکوم کرده و خواهان آن است تا تک تک عاملان این گونه اقدامات و به خصوص حامیان و خط دهندگان به آنها شناسایی، معرفی و محاکمه شوند.

همچنین انتقاد خود را متوجه وزارت کشور، شخص وزیر کشور آقای دکتر رحمانی فضلی و فرمانداران ایشان دانسته که در تامین امنیت برنامه‌هایی که خود مجوز برای آنها صادر کرده‌اند عاجز مانده و هر روز شاهد گسترش بیشتر بی قانونی در جریان اجرای برنامه‌ها اعم از میتینگ‌های سیاسی احزاب، سخنرانی‌ها و حتی برگزاری کنسرت‌های موسیقی و ... در سطح کشور هستیم.

این بی کفایتی وزارت کشور در برخورد با عناصر افراطی و گروه‌های ضد امنیت و قانون شکن، نگرانی‌ها را بیش از پیش افزایش می‌دهد؛ چرا که حدود سه ماه دیگر، این وزارتخانه مسئولیت اجرای هم زمان دو انتخابات را بر عهده خواهد داشت و با توجه به شناختی که از برخی گروه‌های سیاسی تندرو وجود دارد، انتظار هرگونه بی اخلاقی در انتخابات دور از ذهن نیست و از آنجایی که امید مردم برای تضمین سلامت انتخابات به وزارت کشور است، صلابت و جدیت بیشتری از این وزارتخانه درمقابل این اقلیت تندرو و زیاده خواه انتظار می‌رود.

همچنین بیم آن می‌رود که این رفتارهای غیر قانونی به همراه فشارهای رسانه‌ای همین جریان‌های تندرو و اعمال نفوذها و نطق‌های این جریان‌ها، کفه ترازوی عدالت را در موعد تبلیغات انتخابات، به سود جریانی خاص سنگین‌تر کند و شاهد لغو یا حتی عدم صدور مجوز برای برنامه‌های مرسوم تبلیغاتی اصلاح طلبان و اعتدالیون و درمقابل صدور مجوز یا نشان دادن چراغ سبز برای برگزاری برنامه‌های تبلیغاتی فراقانونی به این جریان‌های تندرو بر اثر این اعمال فشارها باشیم.

لذا مجمع اسلامی دانشجویان از تمامی مقامات و نهادهای دخیل در انتخابات خواستار است تا زمینه‌های مشارکت وسیع مردم و نخبگان در انتخابات را فراهم سازند و فضایی امن و برابر برای جریان‌های مختلف سیاسی فراهم نمایند.

مجمع اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر، انتخابات اسفند 94 را بزنگاهی حساس برای آینده کشور می‌داند که می‌تواند با حضور پرشور مردم و روشنگری جمعیت دانشجویی در میان جامعه، تکمیل کننده پاسخ قاطع و کوبنده ملت به جریان‌های نوظهور و تندرو باشد و موجبات اخراج این افراد و گروه‌ها را از زمین سیاست کشور برای همیشه فراهم آورد.

والسلام علی من اتبع الهدی

انتهای پیام

کد N1056446

وبگردی