آفتاب

زارعی: ما گزارش آژانس را قبول نداریم

زارعی: ما گزارش آژانس را قبول نداریم

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که گزارش ارائه شده توسط مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را قبول ندارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، علی اصغر زارعی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس گفت: مطابق بند 9 نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور هیاتی مسئول نظارت بر حسن اجرای برجام تعیین شده که باید بر شروط تعیین شده نظارت کنند.

وی ادامه داد: نکته اول این که از ترکیب این هیات اطلاعی نداریم و فقط شنیدیم ریاست مجلس نیز جزو این هیات است. لذا انتظار اطلاع رسانی از سوی رئیس مجلس به نمایندگان وجود دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد:‌ در طول دو ماه گذشته متاسفانه چند بند از شروط مهم تعیین شده مقام معظم رهبری نقض شده و از ملاحظات دهگانه شورای عالی امنیت ملی نیز اطلاعی نداریم. لذا این هیات پاسخ دهد که چرا علی رغم نقض شروط این سیر اجرایی در حال طی شدن است.

زارعی خاطر نشان کرد : متاسفانه گزارش آقای آمانو مورد ذوق زدگی بی‌مورد برخی از افراد و رسانه‌های نفوذی داخلی قرار گرفته و بسیار تعجب برانگیز است. این در حالی است که در این گزارش نظام جمهوری اسلامی به دروغ متهم شده که تا قبل از سال 2003 به دنبال سلاح اتمی بوده است.

وی همچنین گفت:‌ البته ما این گزارش را قبول نداریم و آن را نادرست و غلط و مغرضانه می‌دانیم و دلیل دیگر وابستگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به زورگویان و سلطه جویان است. بنابراین از آقای رئیس جمهور و دستگاه دیپلماسی انتظار داریم تا نسبت به ادعای دروغ آژانس موضع قاطعانه اتخاذ کند؛ چرا که با برخورد انفعالی چیزی از دشمنان به دست نخواهد آمد.

انتهای پیام

کد N1056430

وبگردی