آفتاب

ابراز همدردی آیت‌الله اراکی با خانواده رکن‌آبادی

ابراز همدردی آیت‌الله اراکی با خانواده رکن‌آبادی

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور در منزل غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و از جانباختگان فاجعه منا، با خانواده وی ابراز همدردی کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور در منزل غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در لبنان و از جانباختگان فاجعه منا، با خانواده وی ابراز همدردی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله محسن اراکی در این دیدار با اشاره به این‌که «گاهی اجر بازماندگان کمتر از اجر شهدا نیست» اظهار کرد: آیات فراوانی در قرآن کریم وجود دارد که نشان دهنده آن است که خدای متعال ازواج و ذریات را شریک یک عمل بزرگ قرار می‌دهد. الَّذِینَ یَحْمِلُونَ الْعَرْشَ وَمَنْ حَوْلَهُ یُسَبِّحُونَ بِحَمْدِ رَبِّهِمْ وَیُؤْمِنُونَ بِهِ وَیَسْتَغْفِرُونَ لِلَّذِینَ آمَنُوا رَبَّنَا وَسِعْتَ کُلَّ شَیْءٍ رَّحْمَةً وَعِلْمًا فَاغْفِرْ لِلَّذِینَ تَابُوا وَاتَّبَعُوا سَبِیلَکَ وَقِهِمْ عَذَابَ الْجَحِیمِ (۷) رَبَّنَا وَأَدْخِلْهُمْ جَنَّاتِ عَدْنٍ الَّتِی وَعَدتَّهُم وَمَن صَلَحَ مِنْ آبَائِهِمْ وَأَزْوَاجِهِمْ وَذُرِّیَّاتِهِمْ إِنَّکَ أَنتَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ(۸)، (کسانی که عرش خدا را حمل می‌‏کنند و آنها که پیرامون آنند به سپاس پروردگارشان تسبیح می‏‌گویند و به او ایمان دارند و برای کسانی که گرویده‏‌اند طلب آمرزش می‏‌کنند پروردگارا رحمت و دانش تو بر هر چیز احاطه دارد کسانی را که توبه کرده و راه تو را دنبال کرده‏‌اند ببخش و آنها را از عذاب آتش نگاه دار (۷)پروردگارا آنان را در باغ‌های جاوید که وعده‏‌شان داده‏‌ای با هر که از پدران و همسران و فرزندانشان که به صلاح آمده‏‌اند داخل کن زیرا تو خود ارجمند و حکیمی (۸).

وی با بیان این‌که «یکی از کرامات الهی به انسان‌های مخلص این است که علامت قبولش را به آنها نشان می‌دهد» افزود: اینکه خداوند به آدم نشان دهد که دعایش را قبول کرده یک فضل است و مرحوم رکن آبادی از این دست مجاهدین است که علامت قبول جهادش را خداوند نشان داد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر این‌که «مرحوم رکن‌آبادی یک عمر جهاد و تلاش در راه خدا داشتند» گفت: علامت قبولی اعمالشان این است که در چنین حالتی و در سفر حج به شهادت رسیدند.

وی ضمن تسلیت به خانواده شهید رکن‌آبادی، برای بازماندگان وی صبر جزیل را از خدای متعال خواستار شد.

در این دیدار طوبی کرمانی دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان نیز آیت‌الله اراکی را همراهی کرد.

انتهای پیام

کد N1056422

وبگردی