آفتاب

برگزاری دوره‌­های «تربیت کودک در اسلام» در جمهوری کریمه

برگزاری دوره‌­های «تربیت کودک در اسلام» در جمهوری کریمه

اداره دینی مسلمانان کریمه دوره ­های ویژه ­ای برای تربیت کودکان مطابق با فرهنگ و سنت اسلامی در نظر گرفته است که به موجب آن کودکان دنیا را از زاویه اسلام نگاه خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اداره دینی مسلمانان کریمه در در شهر سیمفروپول دوره‌­های ویژه­‌ای برای تربیت کودکان مطابق با فرهنگ و سنت اسلامی برگزار می­‌کند. این دوره­‌ها برای کودکان پیش­‌دبستانی از سنین ۳ تا ۶ سال برنامه ریزی شده است.

مسئولین این برنامه تاکید می­‌کنند که کلاس­ها طبق سیستم خاص تربیت و پروش کودکان با وسایل بازی و بدون تحمیل مسایل دینی به کودک برگزار می­‌شوند. در این کلاس­ها برای کودکان سفرهای جذاب مجازی به تاریخ زندگی پیامبران، آموزش قرائت قرآن و آموزش علوم طبیعی با توجه به توصیه­‌های اسلامی در نظر گرفته شده است. به واسطه این کلاس­ها، کودک با عشق به خداوند و تمام مخلوقات او، علاقه به پیامبر اسلام و الگوگرفتن از او آشنا می­‌شود. کودک با فراگرفتن این مهارت­ها دنیا را از زاویه اسلام نگاه خواهد کرد و در نتیجه عادت­های مخرب کودکان را نخواهد داشت.

مربیان این دوره­‌ها به ویژگی­‌های اخلاقی و رفتاری تک تک کودکان توجه نشان می­‌دهند. یکی از طراحان این دوره­‌ها می­‌گوید: «برای ما هر کودک یک دنیای منحصربفرد است که کلید آن در دستان ماست. در این دوره­ها کودکان نه تنها شاگردان ما که حتی خود مبتکر طرح­های دیگری خواهند بود، زیرا در طول دوره ما ظرفیت­ها و استعدادهای هر کودک را کشف کرده و آن را پرورش می­‌دهیم.»

کد N1056418

وبگردی