آفتاب

رونمایی از پنج طرح های‌تک در دومین نمایشگاه پژوهش البرز

رونمایی از پنج طرح های‌تک در دومین نمایشگاه پژوهش البرز

همزمان با آغاز کار دومین نمایشگاه پژوهش و فناوری در استان البرز از پنج طرح های‌تک رونمایی شد.

عطاءالله ربانی، رییس پارک علم و فناوری البرز در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری البرز در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: تحول بنیادین کشورهای جهان اول، به دلیل اهمیت دادن پایه‌ای به تحقیق و پژوهش در این کشورها بوده است.

وی افزود: تحقیقاتی که تنها در قفسه کتابخانه‌ها جای بگیرد، گرهی از مشکلات بازنخواهد کرد و پژوهش‌ها باید قابلیت اجرایی شدن داشته باشند.

ربانی تصریح کرد: فراهم شدن بستر تجاری‌سازی و استفاده فراگیر از نتایج پژوهش در صنعت و دیگر حوزه‌های مرتبط می‌تواند حرکت توسعه‌ای کشور را در میان‌مدت و بلندمدت تضمین کند.

وی در ادامه از برگزاری دومین نمایشگاه پژوهش و فناوری البرز سخن به میان آورد و گفت: این نمایشگاه از 14 تا 18 آذرماه میزبان علاقه‌مندان و پژوهشگران است.

رییس پارک علم و فناوری البرز افزود: در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی فناوران در قالب 150 غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

ربانی یادآور شد: 20 طرح از میان طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه جزو صنایع های‌تک به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: امروز از پنج طرح های‌تک، شامل طرح استانی سامانه حمل ونقل مبین، دستگاه پایلوت اسانس‌گیری، طرح کود زیستی، کود بیولوژیک مای کوروت و طرح پیمایش ملی خانواده رونمایی شد.

ربانی در پایان گفت: متولی طرح پیمایش ملی خانواده جهاد دانشگاهی البرز و متولی سایر طرح‌های های‌تکی که امروز از آن‌ها رونمایی شد، پارک علم و فناوری البرز است.

انتهای پیام

کد N1056374

وبگردی