آفتاب

«جان کری» درباره عواقب سقوط تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد

«جان کری» درباره عواقب سقوط تشکیلات خودگردان فلسطین هشدار داد

وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد که خواست صهیونیست ها به تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین، خاورمیانه را بیش از پیش بی ثبات می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از واشنگتن پست، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا به صهیونیست ها هشدار داد که حمایت از فرضیه سقوط تشکیلات خودگردان فلسطین، هزینه گزافی را به لحاظ مالی و راهبردی بر تل آویو تحمیل کرده و امنیت آن را به مخاطره می اندازد.

وی که در موسسه «بروکینگز» صحبت می کرد خطاب به مقامات تل آویو گفت که آیا آنها برای مواجهه با هرج و مرج، بی قانونی و ناامیدی که در نتیجه سقوط تشکیلات خودگردان فلسطین به وجود می آید، آمادگی دارند.

به گفته وی، تضعیف تشکیلات خودگردان فلسطین تاثیر ویرانگری بر خاورمیانه خواهد داشت. وی خطاب به صهونیست ها گفت: راهی که در پیش گرفته اید به آینده ای صلح آمیزتر ختم نخواهد شد و تداوم این وضعیت به خشونت، دل شکستگی و ناامیدی دامن می زند.

کری تاکید کرد: بسیاری از آنهایی که از ایده سقوط تشکیلات خودگردان فلسطین حمایت می کنند در واقع مخالف راه حل دو دولت هستند.

وی هشدار داد: تشکیل یک دولت گزینه عملی نخواهد بود و سقوط دولت خودگردان فلسطین به منزله قطع کمک های بین المللی به کرانه باختری است.     

کد N1056372

وبگردی