آفتاب

مخالفت قاطع مجلس اعلای اسلامی عراق با نفوذ ترکیه به موصل

مخالفت قاطع مجلس اعلای اسلامی عراق با نفوذ ترکیه به موصل

مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای مخالفت قاطع خود را با ورود نظامیان ترکیه به خاک این کشور اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سومریه نیوز، مجلس اعلای اسلامی عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ورود نظامیان ترکیه به خاک عراق نقض آشکار حاکمیت این کشور به شمار می رود.

در این بیانیه آمده است: عراق با ورود نظامیان ترکیه و آمریکا به این کشور بار دیگر با چالش خطرناکی که حاکمیت و امنیت ملی اش را تهدید می کند مواجه است. ما با چنین دخالت های آشکاری مخالفیم دخالت هایی که نقض حاکمیت عراق محسوب می شود و به اصل حسن همجواری آسیب می رساند به ویژه اینکه این رویداد زمانی اتفاق افتاده است که عراق در حال جنگ با گروه های تکفیری وحشی همچون داعش است و در آستانه پیروزی بزرگی قرار دارد و این پیروزی، پیروزی برای تمامی کشورهای منطقه و جهان به شمار می رود.

در ادامه بیانیه گفته شده است که مجلس اعلای اسلامی عراق اجازه حضور نظامیان بیگانه در خاک این کشور را نمی دهد و از هیچ کشوری نخواسته نیروی زمینی به عراق اعزام کند. در این بیانیه بر اهمیت کنترل مرزها میان کشورهای ذیربط و اقدامات عملی در راستای از بین بردن منابع تروریسم تاکید شده است.

ترکیه دو روز قبل شماری از نظامیان خود را که پیش از این عملا در اقلیم کردستان عراق حضور داشتند به منطقه «بعشیقه» در نزدیکی موصل منتقل کرده است. بنا بر اعلام ترکیه، این نیروها با آگاهی ائتلاف مقابله با داعش در عراق مستقر شده اند و هدف آنها آموزش نیروهای عراقی است.

کد N1056364

وبگردی