آفتاب
دی ولت هشدار داد:

آلمان در تیررس تروریستهاست

آلمان در تیررس تروریستهاست

یک روزنامه آلمانی در شماره امروز خود با اشاره به حضور نظامی ژرمن ها در سوریه نوشت که این کشور در تیر رس حملات تروریستی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر ، روزنامه « دی ولت» در ادامه یادداشت خود آورده است: سازمان اطلاعات و امنیت آلمان با اعلام هشدار نسبت به وقوع احتمالی حملات تروریست ها، خاطر نشان کرده است که باید ارگانهای زیربط تدابیر لازم را برای مقابله با اینگونه حملات اتخاذ کند.

این در حالی است وزرای داخلی آلمان با برگزاری نشستی مشترک با اشاره به حوادث اخیر در پاریس و بلژیک متذکر شدند که آلمان نیز می تواند گزینه بعدی برای تروریست ها باشد.

بر اساس اطلاعات سازمان های امنیتی آلمان شمار تروریست هایی که وقوع حملات تروریستی توسط آنها بعید نیست ۴۳۵ مورد است. از بین آن ها تا به حال ۶۷ نفر دستگیر شده اند.

رئیس کنفرانس وزرای ایالتی آلمان در این باره گفت: سازمان های امنیتی ایالتی و فدرال برای مبارزه علیه تروریسم به خوبی مجهز شده اند.

 وی افزود: پلیس ما و سازمان اطلاعات داخلی با این حال همه اقدامات لازم برای حمایت موثر از مردم را انجام می دهند.

محققان آلمانی همچنان در حال بررسی ارتباطات احتمالی حملات تروریستی پاریس با آلمان هستند. همچنان مظنون اصلی این حملات تروریستی فراری است. بر اساس اطلاعات هفته نامه اشپیگل رد پاهایی از این ترور در ایالت نوردراین- وست فالن آلمان دیده می شود.

آلمان به تازگی آمادگی خود را براساس مصوبه مجلس و دولت برای حضور نظامی در سوریه اعلام کرده است.

کد N1056196

وبگردی