آفتاب

کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی پهپاد رادار گریز می سازد

کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی پهپاد رادار گریز می سازد

یکی از مقام‌های دفاعی کره جنوبی امروز (یکشنبه) گفت، سئول در حال ساخت یک پهپاد رادار گریز است که می تواند با توپخانه دوربرد و سیستم های موشکی متحرک کره شمالی به مقابله بپردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در نوامبر سال جاری میلادی رسانه‌ها خبری منتشر کردند مبنی براینکه کره جنوبی در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک هواپیمای بدون سرنشین تا 2017 برای گشت زنی در مناطق غیرنظامی شده در مرز میان دو کره است. انتظار می‌رود استفاده از این پهپادها باعث کم شدن تلفات سربازان شود.

این مقام مسئول دفاعی کره جنوبی گفت:‌ این پهپاد رادار گریز به صورت مستقیم می تواند اهداف بزرگ نظیر موشک های دوربرد و سیستم‌های موشکی متحرک را هدف قرار دهد. برای انجام این اقدام این پهپادها در چندین منطقه در مرز غیرنظامی شده میان دو کره مستقر می‌شوند تا به صورت مستقل عمل کنند.

این اقدام بخشی از پروژه‌های تحقیقاتی کره جنوبی است که قرار است تا پایان 2016 به انجام برسد.

یکی از مقام‌های ارشد دفاعی کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: فاز اولیه این پروژه انتظار می رود هزینه‌ای بالغ بر 327 هزار دلار در برداشته باشد. همچنین اگر این فاز به خوبی پیش برود، مرحله اجرای آن از 2017 تا 2019 خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1056117

وبگردی