آفتاب

بایدن امروز به اوکراین می‌رود

بایدن امروز به اوکراین می‌رود

معاون رئیس جمهور آمریکا اواخر امروز (یکشنبه) وارد پایتخت اوکراین می‌شود تا به رهبران غربگرای این کشور اطمینان دهد واشنگتن همچنان به اوکراین متعهد است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ این سفر سه روزه جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا به اوکراین چهارمین سفر وی به این کشور از زمانی محسوب می‌شود که روسیه شبه جزیره کریمه را در مارس 2014 به خاک خود ملحق کرد.

بایدن قرار است در این سفر با پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در روز دوشنبه دیدار کرده و یک روز بعد از آن در پارلمان این کشور سخنرانی کند.

یک مقام بلندپایه آمریکایی در گفت‌وگو با خبرنگاران از طریق تله کنفرانس گفت: ما نمی‌دانیم آیا یک چنین سخنرانی از جانب یک مقام خارجی در اوکراین سابقه تاریخی دارد یا نه.

این مقام بلندپایه خاطرنشان کرد: بایدن احتیاط فراوانی به خرج می‌دهد تا همکاری‌های آمریکا با پوتین از جمله علیه گروه تروریستی داعش به هیچ وجه تاثیری بر حمایت غرب از کی‌یف نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم یکی از موضوعات عمده این سفر همین باشد. این که هیچ یک از اتفاقات خاورمیانه ذره‌ای در تعهد ما به مردم اوکراین و امنیت‌شان تغییر ایجاد نکرده است.

مقام آمریکایی ادامه داد: اوکراین باید اصلاحات بیشتری در دفتر دادستان کل خود ایجاد کند تا وی به شکل عملی بتواند تلاشهایش علیه فساد در اوکراین را به پیش ببرد بنابراین من فکر می‌کنم که این نیز یک موضوع دیگر مذاکرات بایدن خواهد بود.

انتهای پیام

کد N1055966

وبگردی