آفتاب
سخنگوی طالبان خبر داد:

به زودی پیغام جدیدی از «ملا اختر منصور» منشر خواهیم کرد

به زودی پیغام جدیدی از «ملا اختر منصور» منشر خواهیم کرد

سخنگوی طالبان به دنبال انتشار خبر مرگ رهبر این گروه، اعلام کرد که به زودی پیغام صوتی جدیدی از «ملا منصور» مبنی بر زنده بودنش منتشر خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، رسانه های طالبان روز چهارشنبه ادعا کرده بودند که در درگیری بین سران طالبان، ملا اختر منصور  گلوله خورده و به شدت زخمی شده است که سخنگوی این گروه ابتدا این ادعا را رد کرد.

 همچنین رسانه های طالبان  در این راستا ادعا کرده بودند که این واقعه هنگام بحث درمورد مسائل استرتژیک و در خانه «ملا عبدالله سرحدی» یکی از فرماندهان ارشد طالبان اتفاق افتاده است.

بعد از این اتفاق، اخبار ضد و نقیضی مبنی بر مرگ ملا اختر منصور منتشر شد و حتی اعلام کردند که «ملا هیبت الله آخوند زاده» به عنوان جانشین وی انتخاب شده است.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، روزشنبه بر صفحه توییتر خود نوشت: پیغام صوتی جدیدی از  از ملا اختر منصور به دست ما رسیده که به زودی منتشر خواهیم کرد.

 لازم به ذکر است که پیش از این خبرگزاری «پژواک» افغانستان نیز به نقل یکی از اعضای طالبان گزارش داده بود؛ گروه طالبان به تمام فرماندهان نظامی خود گفته است که ملامنصور کشته نشده، بلکه به شدت زخمی شده است و مداوای وی به هشت ماه زمان نیاز دارد؛ به همین علت باید کسی کارهای وی را انجام دهد و «هیبت‌الله آخوندزاده» به جای وی به عنوان سرپرست تعیین شده است.

 ملا منصور بعد از مرگ «ملا عمر» اولین رهبر طالبان، به عنوان جانشین وی انتخاب شده است.

کد N1055942

وبگردی