آفتاب

فالون: حملات هوایی علیه داعش خیابان‌های انگلیس را امن‌تر می‌کند

فالون: حملات هوایی علیه داعش خیابان‌های انگلیس را امن‌تر می‌کند

وزیر دفاع انگلیس تاکید کرد که حملات نیروهای هوایی این کشور علیه گروه تروریستی داعش باعث "امن‌تر شدن خیابان‌های انگلیس" می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس این اظهارات را در حضور نیروهای "یگان اعزامی 903" در پایگاه آکروتیری نیروهای هوایی سلطنتی انگلیس در قبرس مطرح کرد، جایی که ماموریت‌های روزانه علیه داعش از آنجا صورت می‌گیرد.

سفر فالون به قبرس سه روز پس از آن صورت گرفته که پارلمان انگلیس به توسعه حملات هوایی این کشور از عراق به سوریه رای مثبت داده است.

مایکل فالون گفت: ما این مساله را سرسری بررسی نکرده‌ایم ما کاملا آگاهیم که از نیروهای مسلح شجاعمان امنیت خود را به منظور حفظ امنیت ما به خطر می‌اندازند.

وی افزود: این تصمیم خیابان‌های انگلیس را امن‌تر خواهد کرد چرا که ما قصد داریم با تمامی توطئه‌های داعش علیه مردم و متحدانمان مبارزه کنیم.

عملیات‌های پایگاه هوایی آکروتیری از سپتامبر سال 2014 میلادی با آغاز حملات هوایی ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا شروع شده است.

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: دو بمب افکن تورنادو به هشت بمب افکن موجود پیوسته و شش جنگنده تایفون نیز از این پایگاه به پرواز درآمده‌اند. استقرار جنگنده‌های تایفون و تورنادو تعداد جت‌های جنگی ما علیه داعش را دو برابر خواهد کرد. گسترش عملیات‌های ما تا سوریه بدان معناست که ما مواضع تروریست‌های داعش را در قلب مناطق تصرف آنها نابود خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد N1055900

وبگردی