آفتاب

برگزاری انتخابات پارلمانی در ونزوئلا/احتمال شکست یاران چاوز

برگزاری انتخابات پارلمانی در ونزوئلا/احتمال شکست یاران چاوز

ونزوئلا امروز یکشنبه صحنه برگزاری انتخابات پارلمانی است و احتمال می رود که حامیان رئیس جمهور این کشور نتوانند آرای مناسبی را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورونیوز، انتظار می رود در انتخابات امروز حزب حاکم سوسیالیست به رهبری «نیکلاس مادورو» نتواند برای نخستین بار از سال ۱۹۹۸ تاکنون٬ اکثریت کرسی های مجلس را حفظ کند.

بر اساس تازه ترین نظرسنجی ها٬در حالی که نامزد های حزب حاکم می توانند حدود ۳۷ درصد آرا را بدست آورند٬ ائتلاف «اتحاد دموکراتیک» بیش از ۵۵ درصد رای خواهد داشت.

«لیلیان تینتور»٬ همسر «لئوپولدو لوپز» رهبر جریان مخالف که در حال حاضر زندانی است با حضور در یک کنفرانس خبری گفت: «این رای گیری فصل جدیدی در زندگی سیاسی مردم ونزوئلا خواهد بود. با این انتخابات دوران نوی آغاز خواهد شد٬ دورانی که همه مردم دست در دست هم در صلح و اتحاد برای زندگی بهتر تلاش خواهند کرد.»

نگرانی از عدم شفافیت در انتخابات٬ شش تن از روسای جمهوری پیشین کشورهای همسایه را بر آن داشت تا روز شنبه در جریان سفری به ونزوئلا از مقامات دولتی بخواهند شرایط برگزاری انتخاباتی «سالم و آزاد» را فراهم کنند.

نظر سنجی های نشان می دهد، حزب سوسیالیست ونزوئلا از زمان مرگ چاوز در سال ۲۰۱۳ میلادی و با روی کار آمدن رئیس جمهوری کنونی حدود ۳۰ درصد از محبوبیت خود را از دست داده است.

مادورو وعده داده که در صورت شکست حزبش با هوادارانش به خیابان ها آمده و دست به تظاهرات بزند.

کد N1055877

وبگردی