آفتاب
معاون خانه مداحان:

برای انتخابات هنوز به اجماع نرسیده‌ایم/برخی مداحان شخصیت کاریزماتیک دارند

برای انتخابات هنوز به اجماع نرسیده‌ایم/برخی مداحان شخصیت کاریزماتیک دارند

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی خانه مداحان معتقد است یک مداح نیز مانند سایر اقشار جامعه می‌تواند در حوزه‌های سیاسی ورود کند و برخی مداحان در حال حاضر دارای دایره نفوذ و شخصیت کاریزماتیک هستند.

مهدی فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: یک مداح به عنوان عضوی از آحاد جامعه است و در چند سال اخیر فضای سیاسی بسیار باز شد و جامعه رو به پیشرفت حرکت کرد و اقشار مختلفی از مردم به سطح سواد بالایی رسیدند و به تبع درک بالاتری از مسائل سیاسی پیدا کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر می‌بینیم همه مردم به دلیل بسط و گستردگی مباحث سیاسی و بالارفتن دانش عمومی در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی دخیل هستند و حرفی برای گفتن دارند حال با توجه به این شرایط چطور می‌توان گفت یک مداح که دارای دایره نفوذ است و بعضا تحصیلات آکادمیک و عالیه دارد، نمی‌تواند در مسائل سیاسی ورود کرده و اظهارنظر کند.

فاطمی همچنین بیان کرد: مداحان نیز می‌توانند مانند روحانیون باشند که ادوار مختلف نماینده مجلس، وزیر و رئیس جمهور بوده‌اند. چطور روحانیون و ورزشکاران می‌توانند در مسائل سیاسی ورود کنند اما یک مداح نه؟

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی خانه مداحان خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد نگران بوده و به معنای واقعی کلمه دلواپس اصلی آن‌ها هستند که از ورود مداحان به حوزه سیاست ترس دارند چرا که می‌دانند مداحان در جامعه صاحب تریبون و دایره نفوذ بوده و بعضا شخصیت‌های کاریزماتیک دارند و حرفشان در جامعه خریدار دارد به همین دلیل برخی می‌گویند اگر مداح وارد عرصه سیاست شود نوعی تقلب است.

وی افزود: در حال حاضر نیز هیچ مداحی تصمیم نگرفته در انتخابات به صورت مستقل شرکت کند و ما بر اساس دستورات مقام معظم رهبری سعی می‌کنیم به مسیر مطلوب انتخاباتی منطبق بر سیاست‌ها و مصالح نظام و شریعت برسیم.

فاطمی در پایان گفت:‌ ما هنوز در رابطه با انتخابات به اجماع مشخصی نرسیده‌ایم اما سعی می‌کنیم لیستی مرکب از جناح‌ها و افکار سیاسی مختلف چه اصولگرا و چه اصلاح طلب ارائه کنیم که لزوما تاکید ما بر مداح بودن افراد نیست. در هر حال باید در رابطه با همه این مسائل به اجماع قطعی برسیم.

انتهای پیام

کد N1055781

وبگردی