آفتاب
نیویورک تایمز خطاب به مقامات واشنگتن:

فکری به حال آزادی حمل سلاح در آمریکا بکنید

فکری به حال آزادی حمل سلاح در آمریکا بکنید

نیویورک تایمز در واکنش به جنایات مسلحانه اخیر در آمریکا از مقامات این کشور خواست برای آزادی حمل سلاح فکری بکنند.

 به گزارش خبرگزاری مهر، بعد از حوادث متعدد تیراندازی و قتل عام در کشور آمریکا واکنش های متعددی از سوی رسانه ها و افکار عمومی به حمل سلاح در این کشور نشان داده شده است.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی با عنوان «به همه گیر شدن سلاح در آمریکا پایان دهید» از مقامات این کشور خواست برای حمل سلاح در این کشور فکری بکنند.

این روزنامه خطاب به مقامات آمریکا و کنگره نوشت: در آمریکا خرید سلاح برای شهروندان به آسان ترین کارها تبدیل شده است و در چنین شرایطی چگونه انتظار دارید امنیت وجود داشته باشد.

در صد سال گذشته این اولین بار است که روزنامه نیویورک تایمز از مقامات این کشور به طور مستقیم درخواست می کند از حمل سلاح در آمریکا جلوگیری کنند.

به نوشته این روزنامه هر روز هزاران سلاح در آمریکا تولید می شود که بیشتر آنها در داخل کشور فروش می رود و چنین امری نشان می دهد که چه کشور ناامنی به نام آمریکا وجود دارد.

نیویورک‌ تایمز در سرمقاله خود به ایالت ‌های کلرادو، اورگان، کارولینای جنوبی، ویرجینیا و کنتاکی اشاره می کند که شاهد کشتارهای جمعی بوده اند.

این روزنامه می نویسد: خشم مردم آمریکا باید متوجه رهبرانی شود که وظیفه ‌شان امنیت مردم است اما برای پول و قدرت سیاسی ارزش بیشتری قائلند و به صنعت پرسود اسلحه ‌سازی پایبند هستند.

این روزنامه پیش از این درخواست باراک اوباما خطاب به کنگره آمریکا را پوشش داده بود که خواسته بود با آزادی حمل سلاح مخالفت کنند.

اوباما پس از حادثه تیراندازی سن برناردینو در کالیفرنیا از نمایندگان کنگره خواست قوانینی برای ممنوعیت حمل سلاح در این کشور تصویب کنند.

نظرسنجی‌ ها نشان می‌ دهد اغلب مردم آمریکا با محدودیت قانون حمل سلاح در این کشور موافق هستند و حزب دموکرات بیشتر از جمهوری ‌خواهان از آن حمایت می‌ کند.

کد N1055736

وبگردی