آفتاب

بغداد سفیر ترکیه را فراخواند/ نیروهای ترک فورا خاک عراق را ترک کنند

بغداد سفیر ترکیه را فراخواند/ نیروهای ترک فورا خاک عراق را ترک کنند

تسنیم نوشت: وزارت خارجه عراق در اعتراض به ورود نیروهای زمینی ترکیه به خاک این کشور سفیر ترکیه در بغداد را فراخواند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، وزارت خارجه عراق در اعتراض به ورود نیروهای زمینی ترکیه به خاک این کشور سفیر ترکیه در بغداد را فراخواند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه عراق یادداشت اعتراض آمیزی را به سفیر ترکیه در بغداد تسلیم کرد و از ترکیه خواسته است که نیروهای این کشور فورا خاک عراق را ترک کنند.

از سوی دیگر فواد معصوم رئیس جمهور عراق در واکنش به ورود نیروهای ترکیه به عراق تاکید کرد که این اقدام ترکیه نقض قوانین بین المللی است.

معصوم با اشاره به اینکه انتشار نیروهای ترکیه در عراق باعث نابسامانی منطقه‌ای خواهد شد، از آنکارا خواست تا نیروهای خود را از عراق خارج کند.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر عراق نیز تأیید کرده است که نظامیان ارتش ترکیه مجهز به تانک و سایر ادوات نظامی وارد منطقه‌ای در نزدیکی موصل شده‌اند و این اقدام بدون درخواست یا موافقت دولت عراق بوده است. بغداد خواستار خروج فوری نیروهای ارتش ترکیه شده است.

وزارت خارجه عراق نیز با انتشار بیانیه‌ای این اقدام ترکیه را تجاوز ارزیابی و هرگونه عملیات نظامی را که با دولت عراق هماهنگ شده باشد، رد کرده است.

2 مقام نظامی آمریکایی نیز روز جمعه تأکید کردند: ایالات متحده از استقرار صدها نظامی ارتش ترکیه در شمال عراق آگاه است، ولی این اقدام بخشی از فعالیت‌های ائتلاف به رهبری آمریکا به‌شمار نمی‌رود

4949

کد N1055601

وبگردی