آفتاب
اوباما:

مرعوب تهدیدات تروریستی نمی‌شویم

مرعوب تهدیدات تروریستی نمی‌شویم

رئیس جمهور آمریکا امروز در سخنانی به خطرآفرینی گروه های تروریستی اشاره و تأکید کرد که ما مرعوب آن ها نمی شویم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، رئیس جمهور آمریکا در نطق هفتگی خود با اشاره به تیراندازی یک آسایشگاه معلولان در شهر «سن برناردینو» در ایالت «کالیفرنیا»، آن را نمادی از خطر آفرینی های گروه های تروریستی خطاب کرد.

«باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا بدون اشاره به حمایت های غرب در خلق و گسترش تروریسم در خاورمیانه گفت: اینکه عوامل تیراندازی به افراطی گری متمایل بوده باشند، ممکن است. در این صورت می توان از تهدیدی خطرناک علیه آمریکا سخن گفت که البته ما از پیشتر مراقب آن بوده و لذا مرعوب چنین تهدیداتی نخواهیم شد.

وی با فراموش کردن ریشه های ایجادی تروریست های تکفیری-صهیونیستی داعش در سوریه ادامه داد: خطر آن ها این است که برای ارتکاب اعمال تروریستی افراد دیگر را نیز تشویق می کنند.

اوباما با تأکید بر اولویت خود در تأمین امنیت شهروندان آمریکایی افزود: از جامعه آزاد که برای ما ارزش تلقی می شود دفاع کرده، قدرتمند و مقاوم بوده و مرعوب نیز نمی شویم.

در حادثه تیراندازی روز چهارشنبه در یک آسایشگاه معلولان در شهر سن برناردینو در ایالت کالیفرنیا ۱۴ نفر کشته و بیش از ۲۰ نفر مجروح شدند.

پلیس فدرال آمریکا اف ابی آی FBI احتمال تروریستی بودن این حمله را رد نکرده است.

این در حالیست که منابع وابسته به تروریست های داعش دیروز اعلام کردند: دو نفر از اعضای این گروه تروریستی عملیات مسلحانه اخیر در کالیفرنیا را به انجام رسانده اند.

کد N1055430

وبگردی