آفتاب
یادداشت/عطاالله سلطانی صبور

اربعین طلیعه ساز تمدن اسلامی و آفت سوز جریان تکفیری است

اربعین طلیعه ساز تمدن اسلامی و آفت سوز جریان تکفیری است

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین آفت سوز جریان تکفیری است گفت:راهپیمایی اربعین طلیعه ساز تمدن اسلامی است و حرکتی استراتژیک برای احیای سبک زندگی اسلامی است.

به گزارش خبرنگار مهر،عطاء الله سلطانی صبور نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی که در راهپیمایی اربعین حضور یافته و هم گام با عاشقان امام حسین از این سرچشمه فیض الهی متنعم شده است، در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده است فلسفه راهپیمایی عظیم اربعین را تشریح کرد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

سخنی از جان‌کری نقل شده است که گفته ما در عراق  همه چیز را پیش‌بینی کردیم، جز دو مسئله که همان دو نکته ما را به زانو درآورد.

1: بسیج مردمی عراق، ۲: پیاده‌روی شیعیان در اربعین.

این پیاده‌روی حرکت استراتژیک جبهه حق در برابر باطل است و ادامه هجرت پیامبر (ص) و هجرت سیدالشهدا(ع) است که در خون عاشقانشان دمیده تا باطل را نابود کنند.

پیاده‌روی اربعین مهر تاییدی بر حقانیت شیعه است. حدیثی در خصوص ظهور حضرت مهدی (عج) وجود دارد مبنی بر اینکه پس از ظهور حضرت مهدی (عج) ایشان در مسجد کوفه به نماز می‌ایستند و مابین نجف و کوفه مملو از جمعیت می‌شود.

راهپیمایی اربعین صدق این حدیث را ثابت می‌کند. امسال ۲۵ میلیون نفر جمعیت در این راهپیمایی عظیم شرکت کردند که بیان حقانیت تفکر شیعه است.

پیام این راهپیمایی فقط پیام فکری، عقیدتی نیست، بلکه این راهپیمایی امری سیاسی، عبادی، استراتژیک است که فلسفه آینده را ترسیم می‌کند. تفکر شیعی در یک جبهه و تفکر غرب، آمریکا و شیوخ عقب‌مانده عرب که گروه‌های تکفیری را حمایت می‌کنند در جبهه دیگر قرار دارند.

شیوخ عقب‌مانده عرب حتی نتوانسته‌اند جمعیت ۲.۵ میلیونی را در منا اداره کنند، اما با بسیج مردمی در حرکتی خودش جوش، جمعیت ۲۵ میلیونی زائران اربعین را اداره کرد.

راهپیمایی اربعین طلیعه و حرکتی استراتژیک برای احیای تمدن اسلامی است.

مقام معظم رهبری چندی پیش فرمودند گمشده ما سبک زندگی اسلامی است، اما امروز تفکر شیعی توانست جمعیتی را در اوج ایثار، صلح و همدلی و محبت دور هم جمع کند. ما باید به دنبال این باشیم که این جریان را به سمت حرکت مستمر هدایت کنیم تا این همدلی و جوشش در کل جهان احیا و منجر به ساخت تمدن اسلامی شود که ریشه کفر و التقاط را خواهد کند.

این راهپیمایی عظیم با فلسفه مهدویت گره خورده است. از رسول خدا روایت است وقتی حضرت مهدی (عج) قیام می‌کند، خود را به نام امام حسین (ع) معرفی کرده و می‌گوید «انا ابن من قتل عطشانا».

در آن زمان امام زمان (عج) خود را به عنوان پسر امام حسین (ع) معرفی می‌کند و این حدیث نشان می‌دهد در زمان ظهور، مردم جهان امام حسین (ع) را می‌شناسند. پیاده‌روی اربعین، فرهنگ امام حسین (ع) را عالمگیر می‌کند تا بستر ظهور فراهم شود.

پیاده‌روی اربعین آفت‌سوز است.

امروز جهان اسلام دچار آفت تکفیری‌ها شده که تلاش دارند اسلام را بدنام کرده و تفرقه و تشتت را در جهان اسلام حاکم کنند. پیام این پیاده‌روی این است که دین اسلام مبتنی بر سنت رسول خدا (ص) بر پایه صلح و اتحاد است و با خشونت و کج‌اندیشی‌ها مقابله می‌کند که این آفت‌زدایی‌ها زمینه‌ساز ایجاد امنیت است.

پیام دیگر راهپیمایی اربعین، دعوت تمام جهانیان به حرکت در راه حسین  است. با وجود اینکه تمام رسانه‌های غربی تلاش کرده‌اند این اجتماع عظیم را سانسور کنند، اما آفت سانسور که ناتوی فرهنگی غرب آن را طراحی کرده بود، شکست خورد. آنها تلاش داشتند حرکت عظیم شیعیان و جبهه حزب‌الله در برابر تکفیری‌ها و جبهه استکبار و غرب را سانسور کنند، اما دست الهی آن را به گوش جهانیان رسانده است.برخی خبرنگاران که برای تولید خبر این اجتماع عظیم انسانی به کربلا سفر کرده بودند، به جبهه حق گرایش یافته و خودشان تبدیل به پیام‌رسان حق شدند.

افرادی که به سفر اربعین می‌روند به دنبال تزکیه، خودشناسی، مجاهدت و مبارزه با نفس هستند.

کد N1055335

وبگردی