آفتاب

نشست خبری سه تشکل دانشجویی امیرکبیر برگزار شد

نشست خبری سه تشکل دانشجویی امیرکبیر برگزار شد

در آستانه روز دانشجو، دبیران سه تشکل دانشجویی انجمن فرهنگ و سیاست، مجمع اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان ترقی‌خواه در نشست خبری به بیان دغدغه‌ها و خواسته‌های خود پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، احسان حمیدی، دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه امیرکبیر با انتقاد از لغو سخنرانی‌های اخیر دردانشگاه‌های سراسر کشور توسط گروه های تندرو اظهارکرد: فعالیت فرهنگی در دانشگاه ها صورت نمی‌گیرد. آنچه که هست برخلاف آرمان‌های اصیل نظام است. اتفاقاتی که در دانشگاه‌ها می‌افتد را ابزار گروهای افراطی می‌دانیم. آن‌ها به امنیت، انضباط و ارزش های انقلاب صدمه می زنند و قشر جوان را نسبت به انقلاب بدبین می‌کنند . این افراد و گروه ها از نظر بدنه دانشجویی بسیار ضعیف هستند. برنامه هایی که هم برگزار می‌کند از حداقل جمعیت برخوردار است.

وی ادامه داد: بعد از فرمایشات رهبری درباره کنسرت و اردوهای مختلف آن‌ها مسائلی را طرح کردند و صدا وسیما با بی اخلاقی به آن دامن زد در حالیکه که هیچ کدام ازمواری که مطرح می کردند درست نبود. ما این حرکات را در راستای نزدیک شدن به دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان می دانیم تا برگزاری این انتخابات نیز فعالیت آن‌ها نه تنها کمتر نمی‌شود بلکه بیشتر نیز می‌شود آن هم با توجه به ابزارهای جدیدی مثل گروه های تلگرامی که در دست دارند.

این فعال دانشجویی خطاب به دستگاه های نظارتی گفت: سوال ما این است که این گروه ها از کجا حمایت و ارتزاق می شوند.این حمایت هم از لحاظ مالی است و هم از لحاظ اخباری که به دستشان می رسد. ما این بیم را داریم که فساد در آن‌ها رواج پیدا کند و این خواهش را داریم که به جای فعالیت در فضای بیرون ازدانشگاه به فضای داخل دانشگاه بیاییم در این صورت هم میزان استقبال دانشجویان از آن‌ها مشخص می‌شود و هم فعالیت های غوغا سالارانه شان رو می‌شود.

وی با بیان اینکه از صحبت های مقام معظم رهبری سوء استفاده می‌شود ، گفت: این گروه های تندرو از صحبت های رهبری سوء استفاده می‌کنند حتی نمی‌شود گفت که سوء برداشت دارند. از بحث نفوذ، فتنه، ساکت بودن و ... چماقی درست کردند و در هر فرصتی از آن استفاده می‌کنند. ما از حیث فرهنگ و عقیده خود را بسیار بسیجی‌تر و انقلابی‌تر از آن‌ها می دانیم چرا که بسیجی بودن و پیرو انقلاب بودن به انتقاد سازنده ، بینابودن ، بیدار بودن و ... است.

حمیدی یادآور شد:‌رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به دانشگاه امیرکبیر آمد و با توهین‌ها و حاشیه های فراوانی روبرو شد. می خواستند ماشین‌اش را سرنگون کنند اما هیچ نهادی با کسانی که این اعمال را انجام دادند برخورد نکرد. سوال ما هم این است که چرا هیچ کس باآنها برخورد نمی کند. این کارها باعث تحت فشار قرار گرفتن قشر آزادی خواه می‌شود.

این فعال دانشجویی همچنین گفت:‌ ما برای 16 آذر از طیف مقابلمان دعوت کردیم تا بیایند در دانشگاه مناظره ای برگزار کنیم. آنقدر پیش شرط گذاشتند تا این برنامه کنسل شد؛ چراکه واهمه دارند با ما صحبت کنند. ما فکر می‌کنیم که وزارت علوم در حوزه انفعال است. اگر برخورد قاطعی با این افراطی گری ها انجام ندهند به زودی آن‌ها یقه خودش را خواهند گرفت.

وی با انتقاد از گروه های تندرو اظهار کرد: چماقی به نام ساکت فتنه یا فتنه گر در دست گرفتند و همه برنامه های دانشگاه ها را با آن لغو می‌کنند. اگر فلان شخص مجرم است باید محاکمه شود اگر محاکمه نشده است اصل بر برائت است. ما انتظار داریم تا وزارت علوم موضع گیری جدی نسبت به این مسائل داشته باشد نه اینکه در ارتباطش با دانشجویان گزینشی برخورد کند. ما احساس می‌کنیم با یک پروپگاندای عظیم روبرو هستیم. هر شانزده آذر می‌گویند دانشجو موذن جامعه است اما وقتی با ما برخوردهای جدی می‌کنند کسی کاری به ما ندارد. عده‌ای مغرضانه فضا را تنگ می‌کنند.

دبیر انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه‌ امیرکبیر خطاب به رسانه ها گفت:‌ما از رسانه های معتدل خواهش می‌کنیم که مسائل دانشجویی را انعکاس دهند. کسانی که درباره فضای فرهنگی دانشگاه ما اظهارنظرهای اشتباه می‌کنند نیز بیایند و رزومه فرهنگی ما را ببینند . تشکل‌هایی که در این دانشگاه فعالیت می‌کنند به نظام اعتقاد دارند و می خواهند این نظام روز به روز به تعالی برسد و به جای فرار مغزها جوان‌ها در همین کشور بمانند. به هیچ وجه به دنبال برهم زدن نظم و آرامش این کشور نیستیم.

وی خاطر نشان کرد: حدود 70 تشکل دانشجویی به دنبال برپایی یک هم‌اندیشی هستند؛ اما نهادهای مختلفی در کار آن‌ها سنگ اندازی می‌کنند این در حالی است که طیف مقابل پنج اتحادیه دارد.ما از وزارت علوم بر پایه شعارهای دولت تدبیر و امید انتظار داریم که به ما در برپایی این نشست کمک کند.

ادامه دارد...

کد N1055305

وبگردی