آفتاب
گزارش خبرنگار اعزامی مهر به عراق؛

قالیباف:راهپیمایی اربعین به حرکتی بیدارگر وظلم ستیز تبدیل شده است

قالیباف:راهپیمایی اربعین به حرکتی بیدارگر وظلم ستیز تبدیل شده است

شهردار تهران، راهپیمایی اربعین حسینی را حرکتی بیدارگر و ظلم ستیز برای همه علاقمندان به انسانیت و آزادگی توصیف کرد.

محمدباقر قالیباف در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به کربلای معلی، با اشاره به پیام راهپیمایی اربعین حسینی در شرایط امروز جهان اسلام، گفت: اگر به واقعه عاشورا نگاه کنیم، می بینیم که حضرت سیدالشهدا (ع) با ایثار جان خود، بدعتهایی را که در مسیر اسلام قرار گرفته بود، زدود و اسلام را در مسیر واقعی خودش قرار داد.

وی افزود: اگر به اربعین هم نگاه کنیم، مشاهده میکنیم که روز اربعین در واقع آغاز بیدارگری جامعه اسلامی بود؛ به ویژه از اولین اربعینی که حضرت زینب (س) به کربلا رسید این بیدارگری به خوبی دیده می شود.

شهردار تهران اظهار داشت: حضرت زینب کبری (س) علاوه بر آنکه در طول دوران اسارت خود نقش ممتازی در افشاگری و بیدار کردن جامعه داشت، در اربعین و زیارت قبر سیدالشهدا به اوج این بیدارگری دست زد.

قالیباف تصریح کرد: امروز هم بعد از حدود 1400 سال، راهپیمایی اربعین نقش بیدارگری را در جهان اسلام برای همه انسان هایی که به انسانیت، ظلم ستیزی و آزادگی علاقمند هستند، برعهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط سخت امروز در جهان اسلام، راهپیمایی اربعین یک حرکت عظیم جهانی برای مبارزه با ظلم و بیداری در سراسر جهان و به ویژه در جهان اسلام است.

کد N1055045

وبگردی