آفتاب
با ایجاد میدان دام در همه شهرستانهای کرمانشاه؛

بهداشت گوشت قرمز در کرمانشاه افزایش می‌یابد

بهداشت گوشت قرمز در کرمانشاه افزایش می‌یابد

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان این‌که هم اکنون در استان فقط چهار میدان دام مجاز داریم، گفت: برنامه داریم در همه شهرستان‌های استان یک میدان دام استاندارد راه‌اندازی کنیم.

دکتر نادر پرور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به وضعیت میدان دام‌های استان اظهار کرد: هم اکنون چهار میدان دام مجاز در استان داریم که از این تعداد دو میدان دام در شهرستان کرمانشاه، یک میدان دام در هرسین و یک میدان دام نیز در کنگاور است.

وی افزود: میدان دام‌های شهرستان کرمانشاه در ماهیدشت و جاده سراب نیلوفر واقع شده‌اند و هر دو استانداردهای لازم را دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص ویژگی‌های میدان دام استاندارد و مجاز نیز یادآوری کرد؛ میدان دام استاندارد در درجه اول باید در محل خاصی ایجاد شود و در مناطق شهری و گردشگری واقع نشده باشد.

به گفته این مسئول وجود سالن‌های ورود و خروج، سالن نگهداری، محل ضدعفونی، سالن کشتار اضطراری، کوره لاشه سوزی و ... همگی از ملزومات یک میدان دام استاندارد است.

پرور با بیان این‌که برنامه داریم در همه 14 شهرستان استان و خصوصا شهرستان‌هایی که نقل و انتقال دام در آنها زیاد است میدان دام استاندارد داشته باشیم، تصریح کرد: هم اکنون احداث میدان دام در پاوه، سنقر، سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: استان کرمانشاه هم اکنون از نظر تعداد میدان دام‌ها جزو استان‌های پیشرو در کشور است، اما بنا داریم این تعداد را افزایش دهیم و حداقل به 16 میدان دام برسانیم.

وی معتقد است، وجود میدان دام‌های استاندارد که زیر نظر دامپزشکی باشد می‌تواند جلوی بسیاری از بیماری‌های دامی و حتی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را بگیرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: هم اکنون در برخی از شهرستان‌های استان مناطقی وجود دارد که به صورت سنتی و از قدیم خرید و فروش دام را انجام می‌دهند که مورد تایید ما نیستند.

پرور با تاکید بر این‌که برخورد با این میدان دام‌ها در دستور کار است، گفت: برای مثال میدان دام غیراستاندارد کنگاور را برای هشتمین بار اخیرا پلمب کردیم و برخورد با سایر مراکز نیز همواره انجام می‌شود، اما متاسفانه گاهی به صورت غیرقانونی فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

*عکس تزیینی است.

انتهای پیام

کد N1055024

وبگردی