آفتاب

انتقاد مقامات سابق الجزایر از حکم حبس ژنرال بلندپایه این کشور

انتقاد مقامات سابق الجزایر از حکم حبس ژنرال بلندپایه این کشور

رئیس سابق مرکز اطلاعات الجزایر با انتقاد از صدور حکم پنج سال حبس برای رئیس سابق بخش مبارزه با تروریسم این مرکز، خواستار رفع اتهام از وی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، محمد مدین، رئیس سابق سازمان اطلاعات الجزایر در نامه‌ای مکتوب به زبان فرانسوی برای رسانه‌ها درباره حکم پنج سال حبس برای ژنرال حسان، رئیس سابق بخش مبارزه با تروریسم این کشور نوشت: صرف نظر از سوالات حقوقی که در مورد این پرونده وجود دارد، امروز مساله ضروری رفع ظلم از افسری است که با فداکاری تمام به کشورش خدمت کرده و در عین حال پاک کردن لکه‌ایست که او نیز مانند سایر مردانی که از الجزایر دفاع کردند، دچار آن شد.

حدود 10 روز قبل ژنرال حسان به اتهام از بین بردن اسناد و سرپیچی از دستورات نظامی در دادگاهی در الجزایر به پنج سال حبس محکوم شد.

محمد مدین مشهور به ژنرال توفیق از سال 1990 تا زمان بازنشستگی‌اش در سپتامبر گذشته ریاست سازمان اطلاعات و امنیت (دستگاه اطلاعات) را بر عهده داشت و در این مدت هرگز در رسانه‌ها حضور نیافت.

برخی روزنامه‌ها نوشتند که این مساله به شکاف اطلاعاتی در رسیدگی به پرونده حمله به شرکت گاز در جنوب شرق این کشور در ماه ژانویه 2013 و کشته شدن چهار تبعه خارجی مربوط می‌شود.

خالد نزار، وزیر دفاع سابق الجزایر نیز این حکم را "جرم و افترا در حق ژنرال حسان و خانواده‌اش" توصیف کرد و گفت: این حکم که در دادگاه نظامی در وهران صادر شد مرا متعجب کرد، با این حکم کل سابقه کاری این مرد که در تمام زندگی‌اش به کشور خدمت کرده، نادیده گرفته شد.

علی بن فلیس، نخست وزیر سابق الجزایر پرونده ژنرال حسان را یکی از اشکال عملیات پاکسازی سیاسی به اتهام بی‌تفاوتی دانست.

انتهای پیام

کد N1054921

وبگردی