آفتاب

بازداشت 5 مظنون ارتباط با داعش و القاعده در مالزی

بازداشت 5 مظنون ارتباط با داعش و القاعده در مالزی

پلیس مالزی امروز(شنبه) اعلام کرد: پنج نفر از جمله یک اروپایی که به عنوان معلم استخدام شده بود، به اتهام ارتباط با گروههای تروریستی مانند داعش و القاعده بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، مالزی روز جمعه پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر ورود 10 سوری وابسته به داعش به تایلند، همسایه این کشور، سطح امنیتی خود را افزایش داد.

رییس پلیس مالزی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: چهار نفر از افراد بازداشت شده خارجی بوده و یکی از آنها مالزیایی است. این بازداشت‌ها از 17 نوامبر تا یکم دسامبر انجام گرفته است.

بر اساس اعلام پلیس، در میان بازداشت شدگان یک تبعه اروپایی 44 ساله که به عنوان معلم موقت استخدام شده بود، حضور دارد. این فرد وابسته به القاعده متهم به مشارکت در عملیات تروریستی در افغانستان و بوسنی است.

هم چنین سه فرد بازداشت شده دیگر وابسته به داعش بوده و ملیتهای مالزیایی، اندوزیایی و بنگلادشی دارند. این افراد ماموریت یارگیری برای داعش برای انجام عملیات تروریستی در کشورهای خارجی را برعهده داشته‌اند.

رهبر این گروه در مالزی، فرد بازداشت شده بنگلادشی بوده است که در سال 2014 از طریق فیس بوک بیعت خود را با ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش اعلام کرده بود.

یکی از وزرای مالزی ماه گذشته اعلام کرد که آسیای جنوب شرقی با خطر حملات داعش مواجه است.

در همین راستا در ماه سپتامبر پلیس مالزی بمبی را در یکی از مناطق توریستی کوالالامپور خنثی کرد.

انتهای پیام

کد N1054889

وبگردی