آفتاب

افزایش تهدیدها و خشونت‌ها علیه مسلمانان آمریکا

افزایش تهدیدها و خشونت‌ها علیه مسلمانان آمریکا

اگرچه سازمان‌های مرتبط با مسلمانان آمریکا حمله مسلحانه‌ ایالت کالیفرنیا که گروه تروریستی داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت، محکوم کردند اما گزارش‌ها حاکی از آن است که تهدیدها و خشونتها علیه مسلمانان این کشور همچنان رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، سازمان‌های نماینده مسلمانان در آمریکا با انتشار بیانیه‌هایی این حملات را که روز چهارشنبه در شهر سن برناردینو در ایالت کالیفرنیای آمریکا اتفاق افتاد به عنوان اقداماتی غیرانسانی و غیراسلامی محکوم کردند. همچنین رهبران مسلمانان آمریکا چند کنفرانس خبری به همراه رهبران دیگر مذاهب و مقامهای پلیس برگزار کرده و در جریان این کنفرانس‌ها نیز این اقدامات را محکوم کردند.

سلام المراتی، رئیس شورای امور عمومی مسلمانان آمریکا روز پنجشنبه در کنفرانسی خبری در شهر لس آنجلس گفت: گروه‌هایی مثل داعش و القاعده تلاش می‌کنند تا جامعه ما را دچار انشقاق کرده و ما را بترسانند. پیام ما به آنها این است که ما مرعوب کارهای شما نخواهیم شد و نه از تروریستها ترسی خواهیم داشت نه از نفرت طلبانی که به دنبال بهره برداری از ترس و تشنجی است که نتیجه چنین حملاتی است.

با این حال به نظر می رسد که این پیام آنها مورد توجه قرار نگرفته زیرا مسلمانان و رهبران مساجد سراسر آمریکا می گویند موجی از تهدیدهای مرگبار، حملات و خرابکاری‌ها را تجربه می کنند که مشابه فضایی است که آنها پس از حملات 11 سپتامبر 2001 تجربه کردند.

آنها می گویند در پی مطرح شدن اظهارات ضد مسلمانان از جانب دو کاندیدای ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه آمریکا یعنی دونالد ترامپ و بن کارسون شاهد تشدید نفرت علیه خود در آمریکا بوده اند.

همچنین تهدیدها، خرابکاری ها و خشونت ها علیه مسلمانان در آمریکا بعد از وقوع حملات تروریستی ماه گذشته میلادی در شهر پاریس بیشتر و وحشتناک تر شده است.

اکنون که پلیس اف.بی.آی آمریکا اعلام کرده که یکی از مسئولان حملات روز چهارشنبه در شهر سن برناردینو پیش از این در شبکه اجتماعی فیسبوک از گروه داعش اعلام حمایت کرده بوده، مسلمانان آمریکا خود را برای تهدیدهای بیشتر علیه خود آماده می کنند. جمعه شب گزارش شد که چند خرابکار شیشه پنجره های مرکز اسلامی پالم بیچ در فلوریدا را شکسته ، وسایل نمازخانه این مرکز را به هم ریخته و لکه های خون در سراسر این مرکز به جای گذاشته اند. همچنین اف.بی.آی نیز در حال تحقیق درباره تهدیدهای مرگبار علیه مسجدی در شهر ماناساس است.

افزایش حملات علیه مسلمانان آمریکا موجب شده که آنها بیش از هر زمان آسیب پذیر شوند. حمله رخ داده در شهر سن برناردینو که 14 کشته بر جای گذاشت کابوسی برای مسلمانان آمریکا که تلاش دارند در جامعه این کشور مورد پذیرش قرار بگیرند شده است.

انتهای پیام

کد N1054886

وبگردی