آفتاب

هبه 200 تن سیب‌زمینی برای زائران کربلا

هبه 200 تن سیب‌زمینی برای زائران کربلا

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران با اشاره به اینکه از کارهای خوب امسال شهرداری برای مدیریت مراسم اربعین حسینی، مدیریت و استفاده از کمک های مردمی نقدی و غیر نقدی مردم بود، اظهار کرد: 200 تن سیب زمینی هبه شده از سوی مردم برای تامین غذای زائران کربلا به عراق ارسال شد.

به گزارش سرویس«شهری» ایسنا، مجتبی عبداللهی اظهار کرد: کمک به مردم و پشتیبانی هیات‌های مذهبی از اهداف اصلی شهرداری تهران در برنامه ریزی امسال بود، اظهار کرد: با توجه به امکانات موجو در مرز عراق یکی از برنامه ریزی ها برای تامین غذای زائران، توزیع نان و سیب زمینی بود که با ساماندهی کمک های مردمی و همکاری خیرین تنها در یک مورد کمک غیر نقدی بالغ بر 50 تن سیب زمینی با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار به مرز ارسال شد به طوری که در نهایت این میزان به 200 تن رسید.

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران با اشاره به اینکه بیش از 800 دستگاه خودورو اتوبوس در سه مرز( شلمچه، چزابه و مهران) برای جابجایی زائران در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مسئولیت جابه جایی مسافران تا منطقه کوت بر عهده شهرداری تهران است و از کوت، سپاه با تعدادی اتوبوس و تریلی های که کفی هستند و برای جابه جایی و امنیت مسافران لبه دار شده اند و موضوعات ایمنی در آنها رعایت شده، زائران را جابه جا می کند.

وی افزود: در مسیر نجف به کربلا شهرداری تهران دارای سه موکب است که با پشتیبانی و اسقرار نیروهای بسیج اداره می شود این در حالی است که موکب های دیگری هم فراهم شده و بسیج سایر موکب ها را هم پشتیبانی می کند.

عبداللهی با اشاره به استقرار نیروهای منطقه چهار، پنج و شش در مرزهای عراق اظهار کرد : تلاش شده است با نصب سرویس های بهداشتی و پرتابل، زائران از امکانات بهداشتی برخوردار باشند و این در حالی است که نیروها در مرز نیز کار نظافت را به خوبی دنبال می کنند.

وی با اشاره به اقدامات زیباسازی، نظافت سرویس های بهداشتی و رسیدگی به مساجد و خیابان ها در هفته های گذشته، تاکید کرد: شرایط بسیار خوبی در خیابان‌های اصلی کربلا با فعالیت نیروهای خدماتی در دوشیفت وجود دارد.

بنتا براعلام سایت تهران سما، رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران همچنین از آماده کردن 20 هزار مکان اسکان توسط شهرداری تهران برای زائرانی که به کربلا می آیند و در این شهر می مانند، خبر داد و گفت: ارائه امکانات و خدمان به این زائران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام

کد N1054787

وبگردی