آفتاب

موشه یعلون : آمریکا رهبری مقابله با داعش را به عهده بگیرد

موشه یعلون : آمریکا رهبری مقابله با داعش را به عهده بگیرد

واحد مرکزی خبر نوشت: موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت داعش چالشی جهانی است که آمریکا باید رهبری جهان غرب را برای مقابله با آن به عهده داشته باشد.

یعلون در نشستی در مرکز سابان اندیشکده بروکینگز گفت جنگجویان دولت اسلامی از همه امکانات برای کشتن غیر مسلمانان مانند مسیحیان، یهودیان و بودائیان و غیره استفاده می کنند و اجازه نمی دهند مسلمانان راه خودشان را در پیش بگیرند.
وی خاطر نشان کرد: «این چالش جهانی است که من معتقدم آمریکا باید رهبری جهان غرب را برای مقابله با آن به عهده داشته باشد.»

یعلون افزود: «آمریکا نمی تواند خودش را کنار بکشد. اگر آمریکا خودش را کنار بکشد ، این خلاء را مثلا در سوریه ، ایران یا محور شیعی که مورد حمایت روسیه قرار دارند یا داعش پر می کنند.»

یعلون تاکید کرد بدون استفاده از نیروهای زمینی نمی توان داعش را شکست داد ولی برای خودداری از استفاده از نیروهای زمینی کشورهای غربی ، باید نیروهای محلی مانند سنی ها و کردها تقویت شوند. باید عناصر دیگری در سوریه حضور داشته باشند. ما به دنبال چیزی متفاوت هستیم و ایران ، رژیم بشار اسد و داعش قابل پذیرش نیستند.
یعلون تاکید کرد: «باید به عنوان آخرین راه چاره از نیروهای غربی در منطقه ما استفاده شود. بهتر است نیروهای محلی تقویت، حمایت و تامین مالی شوند تا در مورد مسئله ای که مربوط به خودشان است جنگ کنند. این نیروها برای ما جنگ نمی کنند و برای موضوع مربوط به خودشان می جنگند و کردها مثالی در این باره هستند.»

وزیر جنگ اسرائیل ادامه داد در مورد ایران پس از توافق هسته ای باید بگوییم آنها احساس اعتماد به نفس بیشتری می کنند و در انتظار بدست آوردن پول بیشتر هستند تا از آن برای تولید سلاح بیشتر استفاده کنند و صنایع دفاعی پیشرفته داشته باشند.

52261

کد N1054779

وبگردی