آفتاب

تجمع شیعیان عربستان در دومین جمعه "همبستگی با شیخ نمر و زندانیان سیاسی"

تجمع شیعیان عربستان در دومین جمعه "همبستگی با شیخ نمر و زندانیان سیاسی"

هزاران شیعه عربستانی با تجمع در شرق این کشور همبستگی خود را با فعالان سیاسی که به اعدام محکوم شده‌اند، اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رأی الیوم، شیعیان در شرق عربستان که نگران اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام فعالان سیاسی هستند برای دومین هفته متوالی با تجمع در این مناطق همبستگی خود را با شیخ نمر باقر النمر، رهبر شیعیان عربستان و دیگر زندانیانی که به اعدام محکوم شده‌اند اعلام کردند.

در این تظاهرات که با عنوان "جمعه همبستگی با زندانیان سیاسی و شیخ نمر" در منطقه القلعه در شهر القطیف برگزار شد، شماری زیادی از فعالان حقوقی نیز حضور داشتند.

عربستان که همواره در پی سرکوب فعالان سیاسی در این کشور است اخیرا حکم اعدام "نمر باقر النمر"، عالم برجسته و رهبر شیعیان عربستان را تایید کرد.

نهادهای حقوق بشری بین المللی همواره از وضعیت حقوق بشر در عربستان انتقاد می‌کنند و این درحالی است که از زمان به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، صدور حکم اعدام در این کشور افزایش یافته است.

اخیرا برخی منابع عربستانی از اجرای قریب الوقوع حکم اعدام باقر النمر و چند متهم دیگر خبر داده بودند.

شیخ نمر که در سال 2012 توسط نیروهای امنیتی عربستان دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل شده بود، توسط دادگاه بدوی به اتهام ساختگی "محاربه" به "اعدام با شمشیر و به صلیب کشیده شدن در انظار عمومی" محکوم شده بود.

شیخ نمر باقر النمر که برای بیداری شیعیان عربستان و احقاق حقوق آنها تلاش می‌کند، فعالیت‌های انتقادی خود علیه آل سعود را پس از آغاز "بهار عربی" شدت بخشید و از دولت ریاض خواست تا حقوق شیعیان را راعایت کند که با پاسخ منفی سعودی‌ها و به ناچار شیعیان را به تظاهرات علیه خاندان پادشاهی فراخواند.

انتهای پیام

کد N1054726

وبگردی