آفتاب

شارل دوگل در خلیج‌فارس مستقر می‌شود/ اولاند بر عرشه ناو هواپیمابر

شارل دوگل در خلیج‌فارس مستقر می‌شود/ اولاند بر عرشه ناو هواپیمابر

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه روز جمعه با هلی کوپتر بر عرشه ناو هواپیمابر شارل دوگل این کشور در شرق دریای مدیترانه فرود آمد و با نظامیان فرانسوی دیدار کرد.

 

 

 

به گزارش وب سایت شبکه خبری یورونیوز، فرانسه بدنبال حملات خونین ۱۳ نوامبر در پاریس که به کشتار ۱۳۰ نفر منجر شد به بمباران مواضع داعش در عراق و سوریه شدت بخشید و از آلمان و بریتانیا خواست تا به نیروهای ائتلاف ضدداعش بپیوندند.

از سوی دیگر روسیه با انتشار تصاویر جدیدی ادعا کرد تاسیسات نفتی دیگر داعش در سوریه و نیز تانکرهای حامل سوخت به مقصد ترکیه را منهدم کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرده است در صورت اثبات قاچاق نفت به کشورش توسط داعش استعفاء خواهد داد.

پارلمان آلمان نیز روز جمعه با مشارکت غیررزمی این کشور در جنگ علیه داعش در سوریه موافقت کرد. با موافقت اخیر پارلمان بریتانیا تورنادوهای این کشور نیز با پرواز از پایگاهی در قبرس مواضع داعش را هدف می گیرند.

در همین زمینه ایرنا به نقل از رویترز نوشت:  «فرانسوآ اولاند» رئیس جمهوری فرانسه از استقرار ناو هواپیمابر «شارل دو گل» در خلیج فارس طی روزهای آتی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، اولاند در دیدار با کارکنان این ناو گفت: شما طی روزهای آینده در منطقه جدید مستقر خواهید شد و مسئولیت فرماندهی متحدان ما را در چارچوب ائتلاف برعهده خواهید گرفت.

اولاند دیروز (جمعه) به همراه «ژان ایو لو دریان» وزیر دفاع فرانسه، از ناو جنگی شارل دو گل که هم اکنون در مدیترانه شرقی مستقر است دیدن کرد.

فرانسه پس از آن که در 13 نوامبر (22 آبان) برای نخستین بار در تاریخ خود هدف عملیات انتحاری قرار گرفت و گروه تروریستی «داعش» مشئولیت آن را پذیرفت، بمباران مواضع داعش در سوریه را تشدید کرد.

ناو شارل دو گل نیز برای افزایش توان ناوگان هوایی فرانسه در خاورمیانه، بندر «تولُن» فرانسه را ترک کرد و در مدیترانه شرقی مستقر شد.

فرانسه از سپتامبر (شهریور/ مهر) 2014، به ائتلاف بین المللی علیه داعش در عراق به رهبری آمریکا پیوست و یک سال پس از آن نیز حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه را آغاز کرد.

کشورهای اروپایی که در آغاز ناآرامی های سوریه از مخالفان دولت این کشور حمایت کرده بودند، امروز به شدت از اقدام های تروریستی افرادی که از صحنه ناآرامی های سوریه به کشورهایشان بازمی گردند و به اقداماتی چون جذب نیرو برای تروریست ها و حملات تروریستی دست می زنند، نگرانند.

52310

کد N1054636

وبگردی