آفتاب

هشدار سازمان ملل درباره بروز قحطی در یمن

هشدار سازمان ملل درباره بروز قحطی در یمن

آژانس غذای سازمان ملل هشدار داد که نیمی از کشور یمن به دلیل تبعات حملات عربستان سعودی، در آستانه قحطی قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، بر اساس اعلام آژانس غذای سازمان ملل منابع غذایی در یمن به شدت در حال کاهش هستند بطوریکه نیمی در این کشور در آستانه قحطی است.

بر اساس این گزارش ۱۰ استان از ۲۲ استان یمن هم اکنون از لحاظ وضعیت امنیت غذایی در وضعیت هشدار طبقه بندی شده اند که این وضعیت تنها یک درجه بالاتر از درجه قحطی است.

در همین رابطه برنامه غذای سازمان ملل نیز هشدار داد که با وخامت اوضاع مواد غذایی در یمن، این کشور در معرض قحطی قرار گرفته است.

«متیو هالینگ‌ وورث» معاون منطقه‌ای برنامه جهانی غذا گفت: آشکار است که اکنون یمن، دشوارترین مکان در جهان برای فعالیت است زیرا نگرانی‌ های امنیتی جدی در این کشور وجود دارد و جنگ و خشونت در سراسر کشور در حال تشدید است.

وی با تاکید بر این که سازمان جهانی غذا به حمایت بین‌ المللی نیاز دارد گفت: نیمی از جمعیت یمن در آستانه قحطی قرار دارد.

به گفته سازمان ملل متحد، در جریان ناآرامی‌رها در یمن، طی هشت ماه گذشته، دست‌کم ۵۶۰۰ تن کشته شده‌اند که نیمی از آنان غیرنظامی بوده‌اند.

به گزارش مهر، عربستان از فرودین ماه سال جاری به بهانه بازگرداندن «منصور هادی» رئیس جمهور فراری یمن، به قدرت حملات خود به این کشور را آغاز کرد و در این راه با همراه کردن چند کشور عربی و غربی با خود جنایات زیادی را در یمن رقم زد.

کد N1054539

وبگردی