آفتاب

اخبار ضد ونقیض ازمرگ ملا منصور دادلله فرمانده شاخه انشعابی طالبان

اخبار ضد ونقیض ازمرگ ملا منصور دادلله فرمانده شاخه انشعابی طالبان

اخبارضد و نقیضی از مرگ«ملا منصور دادالله» معاون سرکرده شاخه گروه انشعابی طالبان افغان مخابره شده که هنوز تایید نشده است.

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «نوای وقت»، اخبار ضد و نقیضی مبنی بر مرگ «ملا منصور دادالله» معاون سرکرده شاخه گروه انشعابی طالبان افغانستان، در درگیری با نیروهای طالبان وجود دارد اما تاکنون  هیچ منبع معتبری این خبر را تایید نکرده است.

بر این اساس و مطابق با جزییات، طی درگیری داعش با طالبان که در استان شرقی «ننگر هار» افغانستان صورت گرفت، ۱۵ نیروی نظامی طالبان کشته شدند و یکی از نیروهای نظامی ملا منصور دادالله نیز دستگیر شد.

 «غلام جیلانی فراهانی» رئیس پلیس ولایت «زابل» افغانستان نیز بیان داشت: نیروهای «ملا اختر منصور» رهبر جدید طالبان، به محل اقامت ملا منصور دادالله در منطقه «کچلان» در نزدیکی مرز «چمن» حمله کردند و طی درگیری بین آنها ملا منصور دادالله کشته شد.

 از طرفی «محمد نور اسحاق» فرماندار «زابل» افغانستان نیز گفت: تاکنون هیچ منبع معتبری خبر مرگ ملا منصور دادالله را تایید نکرده است.

 از دیگر سو رسانه های افغانستان نیز بیان می کنند وی در درگیری با نیروهای امنیتی افغانستان کشته شده است. این درگیری ها زمانی اتفاق افتاد که ۷ شهروند افغان به دست نیروهای طالبان کشته شدند.

«ملا منان نیازی» از فرماندگان ارشد طالبان و حامی ملا منصور دادالله نیز با رد این اخبار گفت که وی زنده است ولی به شدت زخمی شده است.

وی افزود: مخالفان شایعه پراکنی می کنند و ما با طالبان و القاعده هیچ ارتباطی نداریم.

لازم به ذکر است که ملا منصور دادالله برادر «ملا آخوند» است که یک ماه پیش وارد استان زابل افغانستان شد و مخالفت خود رابا ملا اختر منصور رهبر جدید طالبان اعلام کرد. گفته می شود وی از سوی گروه های تروریستی نظیر داعش و القاعده نیز حمایت می شود.

از این زمان به بعد بود که درگیری بین نیروهای این دو  فرمانده طالبان آغاز شد. به گفته مقامات در درگیری یک ماه پیش بین افراد این دو گروه بیش از ۲۰۰ نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شده اند.

کد N1054523

وبگردی