آفتاب
دستور کار کمیسیون ها؛

پرونده‌های وزارت نفت باحضور زنگنه در کمیسیون اصل نود بررسی می شود

پرونده‌های وزارت نفت باحضور زنگنه در کمیسیون اصل نود بررسی می شود

کمیسیون اصل نود مجلس با حضور وزیر نفت در هفته جاری میزان تحقق برنامه های وعده داده شده توسط زنگنه درجلسه رای اعتماد و پرونده ها و شکوائیه های طرح شده از این وزارتخانه را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری جلسات کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

بررسی شکایات و پرونده‌های وزارت نفت با حضور زنگنه در کمیسیون اصل نود

کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در نشست با مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر و نمایندگان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، شکایت مطروحه از این صندوق را در کمیسیون بررسی خواهد کرد.

علاوه بر این روز یکشنبه اعضای کمیسیون اصل نود در نشست مشترک با مدیران عامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک کشاورزی و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی مشکلات صندوق بیمه محصولات کشاورزی را بررسی خواهند کرد.

روز دوشنبه نیز اعضای کمیسیون اصل نود در نشست مشترک با وزیر نفت و معاونان وی میزان عملکرد برنامه‌های اعلامی وزیر در هنگام اخذ رای اعتماد را بررسی خواهند کرد و پرونده‌ها و شکواییه‌های مطروحه از وزارت نفت در جلسه مشترک بررسی می‌شود.

بررسی وضعیت فرهنگی دانشگاه‌ها با حضور فرهادی در کمیسیون آموزش

کمیسیون آموزش و تحقیقات در جلسه روز شنبه گزارشی در خصوص عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان بر اساس ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی را بررسی می‌کند. در صورت ارائه این گزارش به صحن علنی و تصویب آن، عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان در قوه قضائیه بررسی خواهد شد.

روز یکشنبه نیز با حضور فرهادی وزیر علوم و رئیس دانشگاه آزاد مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها بررسی می‌شود.

روز دوشنبه نیز مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاون اداری مالی وزارت علوم جهت بررسی بودجه سال ۹۵ وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش در کمیسیون حضور خواهند یافت.

بررسی ۲۴ سئوال از طیب‌نیا در کمیسیون اقتصاد

کمیسیون اقتصاد نیز روز یکشنبه در نشستی با مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارش آنان در خصوص شرکت‌های فعال در زمینه بازاریابی شبکه‌ای را بررسی می‌کنند.

علاوه بر این طرح یک فوریتی عملیات بانکی بدون ربا در کمیسیون بررسی خواهد شد.

روز دوشنبه نیز ۲۴ ساعت از وزیر اقتصاد و دارایی در کمیسیون بررسی خواهد شد.

بررسی ۷ سئوال از دهقان در کمیسیون امنیت ملی

کمیسیون امنیت ملی نیز روز دوشنبه ۷ سئوال از وزیر دفاع و پشتیبانی را بررسی خواهد کرد.

بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کمیسیون انرژی

کمیسیون انرژی نیز روز یکشنبه با حضور مسئولان وزارت نفت، سازمان مدیریت، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها اساسنامه شرکت ملی نفت ایران را بررسی خواهد کرد.

روز دوشنبه نیز لایحه یک شوری حفاظت و احیای و مدیریت تالاب‌ها بررسی خواهد شد.

علاوه بر این در روز دوشنبه لایحه یک شوری اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور کارشناسان وزارت اقتصاد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا، سازمان بنادر، سازمان مدیریت، سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها بررسی خواهد شد.

بررسی طرح تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس در کمیسیون برنامه و بودجه

کمیسیون برنامه و بودجه نیز روز یکشنبه طرح استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش را بررسی خواهند کرد.

روز دوشنبه نیز با دعوت از رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور گزارش عملکرد برنامه و وضعیت اعتبارات این سازمان را بررسی خواهند کرد.

علاوه بر این بررسی وضعیت اعتبارات دانشگاه پیام نور با حضور رئیس و معاونان این دانشگاه در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.

بررسی عملکرد بودجه سال ۹۴ وزارت بهداشت در کمیسیون بهداشت و درمان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه در کمیسیون بهداشت گزارش مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در خصوص میزان تخصیص اعتبارات بودجه سال ۹۴ بخش سلامت و نحوه هزینه‌کرد و وضعیت بودجه این بخش در لایحه بودجه ۹۵ را بررسی خواهند کرد.

روز دوشنبه نیز وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی جهت پاسخگویی به سئوالات سه نماینده مجلس در کیمسیون حضور خواهد یافت.

علاوه بر این وزیر بهداشت نیز برای پاسخ به ۱۷ سئوال نمایندگان روز دوشنبه در کمیسیون بهداشت حضور خواهد یافت.

این کمیسیون روز یکشنبه در کارگروهی ویژه راهکارهای اجرایی در جهت کاهش تقاضا و مصرف مواد مخدر را بررسی می‌کنند.

بررسی وضعیت صنعت فولاد کشور در کمیسیون صنایع و معادن

کمیسیون صنایع روز یکشنبه طرح ادغام شورای عالی فناوری اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی را بررسی می‌کند.

رسیدگی به سئوال ۱۸ نماینده از آخوندی در کمیسیون عمران

رسیدگی به لایحه اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا نیز روز یکشنبه در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

روز دوشنبه نیز وضعیت صنعت فولاد ایران با توجه به تغییرات شاخص‌های تاثیرگذار در این صنعت با حضور مسئولان و نمایندگان تشکل‌های غیردولتی بررسی می‌شود.

کمیسیون عمران نیز روز یکشنبه گزارش عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک با محوریت اجرای طرح کاداستر و گزارش عملکرد قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا را استماع خواهد کرد.

روز دوشنبه نیز آخوندی برای پاسخ به سئوال ۱۸ نماینده در کمیسیون عمران حضور خواهد یافت.

بررسی سیاست‌های کلان محیط زیست با حضور ابتکار در کمیسیون کشاورزی

کمیسیون کشاورزی روز دوشنبه گزارش ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص تبیین سیاست‌های کلان محیط زیست ابلاغی مقام معظم رهبری را استماع می‌کند.

علاوه بر این بررسی نحوه برخورد سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری و سازمان امور اراضی کشور در خصوص خارج نمودن اراضی در اختیار کشاورزان و روستائیان نیز در دستور کار کارگروه ویژه منابع طبیعی و محیط زیست این کمیسیون قرار دارد.

کد N1054499

وبگردی