آفتاب

روزنامه جمهوری اسلامی: گزارش آمانو آب پاکی را روی دست تندروها و دلواپسان ریخت

روزنامه جمهوری اسلامی: گزارش آمانو آب پاکی را روی دست تندروها و دلواپسان ریخت

روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: گزارش آمانو آب پاکی را روی دست سه طایفه ریخت. نخست رژیم صهیونیستی و عربستان و دوم، مخالفان آمریکایی برجام.

طایفه سوم، مخالفان داخلی ایران بودند که از مجلس و رسانه‌های وابسته به خود از جمله رسانه ملی حداکثر استفاده را برای کارشکنی در مقابل برجام به عمل آوردند ولی آنها نیز شکست خوردند. علت اصلی شکست مخالفان داخلی، یکی اتقان کار مذاکره کنندگان کشورمان و دیگری حمایت اکثریت ملت، نمایندگان مجلس و رسانه‌ها از برجام بود. جریان حمایت از برجام بقدری قوی بود که مراجع عظام تقلید نیز در راس آن قرار داشتند و همین امر موجب شد مخالفان برجام علیرغم اینکه از مساعدت‌های رسانه‌ای حداکثر بهره‌برداری را کردند، از امکانات فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار بودند و شگردهای افراطی‌گری را نیز بکار گرفتند، با اینحال نتوانستند به هدف خود، که جلوگیری از انعقاد نطفه برجام در مرحله اول و ایجاد مانع بر سر اجرائی شدن برجام در مرحله دوم بود، برسند. گزارش مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، آب پاکی را بر روی دستان پرکار و خسته از کارشکنی‌های طایفه سوم هم ریخت و این هر سه طایفه را که علیرغم اختلاف نظرهای بنیادین، در ماجرای برجام با همدیگر اشتراک نظر یافته بودند با ناکامی مواجه کرد.

اکنون، برجام بدون آنکه مانعی بر سر راه خود داشته باشد در آستانه اجرائی شدن قرار دارد، واقعه‌ای که نشان داد می‌توان با تکیه بر منطق و پرهیز از پرگوئی‌های جنجال آفرین، به احقاق حقوق ملت‌ها پرداخت و جلوی خسارت‌ها را گرفت. این موفقیت دولت یازدهم به آحاد مردم ایران این واقعیت را نشان داده است که به جریان‌های افراطی و غوغاگر اعتماد نکنند و مطمئن باشند که با تکیه بر منطق می‌توان منافع ملی را تامین کرد. از این مهم‌تر اینکه می‌توان دولت مستکبر، زیاده‌خواه و پرادعائی همچون دولت آمریکا را وادار به عقب‌نشینی و تسلیم شدن کرد. تردیدی نیست که دولت آمریکا هم اکنون نیز غیرقابل اعتماد و از مصادیق بارز استعمارگر است و در راس استکبار جهانی قرار دارد. با توجه به همین واقعیت و ماهیت استکباری آمریکاست که باید برجام را دستاورد مهمی بدانیم و به گروه مذاکره کننده ایرانی و دولت یازدهم به خاطر اینکه توانستند حقوق هسته‌ای ملت ایران را از حلقوم آمریکا بیرون بکشند، باید آفرین گفت.

2727

 

 

کد N1054427

وبگردی