آفتاب

مبارزه با داعش محور گفتگوی تلفنی اوباما و کامرون

مبارزه با داعش محور گفتگوی تلفنی اوباما و کامرون

کاخ سفید اعلام کرد رییس جمهوری آمریکا و نخست وزیر انگلیس مبارزه با گروهک تروریستی داعش را در گفتگویی تلفنی مورد بحث قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید با صدور بیانیه ای افزود: رهبران آمریکا و انگلیس بار دیگر تکرار کردند تمام کشورهایی که اهداف سیاسی و نظامی شان در سوریه با ائتلاف بین ضد داعش به رهبری آمریکا همسو باشد، می توانند عضو ائتلاف شوند.

در این بیانیه آمده است: کامرون کشته شدن چندین شهروند آمریکایی را در حادثه تیراندازی در سان برناردینوی ایالت کالیفرنیا، به اوباما تسلیت گفت. گفتگوی تلفنی رهبران آمریکا و انگلیس تنها یک روز پس از شروع حملات هوایی لندن در سوریه انجام گرفت.

در همین راستا اوباما روز گذشته از پیوستن انگلیس به حملات هوایی علیه داعش در سوریه استقبال کرد. وی با صدور بیانیه ای اعلام کرد: از رأی مثبت پارلمان انگلیس برای پیوستن به شرکای ائتلاف بین المللی در حمله به اهداف داعش در سوریه استقبال می کنم.

پارلمان انگلیس در نشست روز چهارشنبه خود پس از ساعت ها بحث، به مشارکت این کشور در جنگ علیه داعش در سوریه رای مثبت داد. نمایندگان پارلمان انگلیس با ۳۹۷ رای در مقابل ۲۲۳ به شرکت دولت انگلیس در حملات ضد داعش در سوریه پاسخ مثبت دادند.

کد N1054370

وبگردی