آفتاب
معاون نواز شریف اعلام کرد:

حمایت پاکستان از تلاش های سازمان ملل برای حل بحران یمن

حمایت پاکستان از تلاش های سازمان ملل برای حل بحران یمن

مشاور نخست وزیر پاکستان در امور خارجی گفت: اسلام آباد از تلاش های سازمان مل برای حل بحران در یمن کاملا حمایت می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان، روزجمعه در دیدار با «احمد قیدالحریری» سفیر یمن در پاکستان بیان داشت: پاکستان از تمامی تلاش های سازمان ملل در خصوص حل بحران و برقراری امنیت در یمن کاملا حمایت می کند.

در این دیدار «توکل عبدالسلام کرمان» برنده جایزه  صلح نوبل نیز حضور داشت. سرتاج عزیز در این دیدار سران یمن را از عملیات موفقیت آمیز «ضرب عضب» در پاکستان در راستای مبارزه با تروریسم با خبر کرد.

وی افزود: با افزایش امنیت در کشور پیشرفت های اقتصادی روند سریع تری را درپیش خواهند گرفت و نمایان تر خواهند شد. وی در ادامه بیان داشت: «تمرکز اسلام آباد در تقویت همکاری با کشورهای همسایه در زمینه های تجاری، انرژی، حمل ونقل و علاوه از این اتصال مناطق به هم است.»

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت کریدور اقتصادی چین-پاکستان، بیان داشت که این راهرو اقتصادی سبب بهبود روابط بین جنوب، غرب و آسیای مرکزی است.

توکل کرمان نیز ضمن باخبر کردن سرتاج عزیز ار وضعیت موجود در یمن، خواهان حمایت پاکستان از تلاش های سازمان ملل در راستای برقراری امنیت در منطقه شد.

وی همچنین از کمک یک میلیون دلاری پاکستان برای بازسازی یمن تشکر کرد. لازم به ذکر است که توکل کرمان، روزنامه نگار، سیاستدان و یکی ار فعلان حقوق بشریمن است که در سال ۲۰۱۱ موفق به دریافت جایزه  صلح نوبل شد.

وی اولین عرب و دومین زن مسلمانی است که موفق به دریافت جایزه نوبل شده است.

 

کد N1054364

وبگردی